تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 آگوست 2021 - 0:51
کد خبر : 72961

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

 رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقا دهد. دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت طرح‌هایی را با بودجه عمومی کشور و یا با وام گرفتن از بانک‌ها

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

 رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقا دهد.

دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت طرح‌هایی را با بودجه عمومی کشور و یا با وام گرفتن از بانک‌ها انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: بعضی از آن‌ها از توجیهات فنی و اقتصادی لازم برخوردار بودند و برخی براساس توجیهات اجتماعی بوده که به بازگشت سرمایه و فایده اقتصادی توجه نمی‌شود، مانند احداث جاده در بعضی مناطق که به توصیه پدافند غیرعامل انجام شده است.
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس افزود: برنامه‌های توسعه، روی همه شاخص‌های مرتبط با نیروی انسانی اثر می‌گذارد.
وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که از نظر «نرخ مشارکت اقتصادی» استان‌های اردبیل، زنجان، کرمانشاه، گیلان و مازندران وضعیت خوبی دارند.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، و کهگیلویه و بویراحمد در رده پایینی قرار دارند.
خدابخشی افزود: از نظر «شاخص‌های نرخ بیکاری» استان‌های سمنان، همدان، و مرکزی کمترین درصد بیکاری را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه بالاترین درصد بیکاری را دارند، و استان لرستان نیز نرخ بیکاری بالایی دارد.
وی ادامه داد: ازنظر شاخص‌های انسانی توسعه متوازن، استان‌های سمنان، تهران، مرکزی، ایلام و قم به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم کشور را دارند، و استان‌ هرمزگان میانگین کشوری را داراست، و استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و لرستان رتبه پایینی دارند.
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی دولت جدید، عنوان کرد: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقاء دهد.
وی با تاکید بر اثرگذاری دولت بر شاخص‌های انسانی توسعه، گفت: رأی اعتماد به وزراء از اختیارات مجلس است و ما در این خصوص به معیارهایی مانند ویژگی‌های شخصیتی وزراء، سوابق کاری، توانایی‌های جسمی و هوشی، مسئولیت پذیری اجتماعی، و آگاهی به قوانین توجه داریم.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها