تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 2:51
کد خبر : 126116

ذات فعالیت‌های فرهنگی و هنری دوران کرونا را سخت‌تر کرده است

ذات فعالیت‌های فرهنگی و هنری دوران کرونا را سخت‌تر کرده است

ایسنا/زنجان مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوع ویروس کرونا بر حوزه فرهنگ و هنر که ذات فعالیت‌ها آن به صورت جمعی است، تاثیر گذاشته ‌است. علی غیاثی‌ندوشن پیش از ظهر امروز (۲۶ اسفندماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: مهم این است که تلاش کنیم

ذات فعالیت‌های فرهنگی و هنری دوران کرونا را سخت‌تر کرده است

ایسنا/زنجان مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوع ویروس کرونا بر حوزه فرهنگ و هنر که ذات فعالیت‌ها آن به صورت جمعی است، تاثیر گذاشته ‌است.

علی غیاثی‌ندوشن پیش از ظهر امروز (۲۶ اسفندماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: مهم این است که تلاش کنیم در دوره مسئولیت خود و شرایطی که برای خدمت‌رسانی فراهم می‌شود، خدمت‌گزار خوبی باشیم.

وی افزود: ویروس کرونا در یک سال گذشته بر همه مسائل تاثیر گذاشته و بر فرهنگ و هنر که ذات فعالیت‌های آنان تجمع افراد، جمع شدن و ارتباط‌گیری نخبگان و هنرمندان با یکدیگر است، تاثیر داشته‌ است.

این مسئول با بیان اینکه در همه حوزه‌ها بحث استفاده از ظرفیت‌ها و تکنولوژی نوین دستور کار ما بود ولی آمادگی لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها را تا قبل از کرونا نداشتیم، تصریح کرد: ویروس کرونا با همه مشکلاتی که برای کل جهان به وجود آورده، یک فرصت‌ و ظرفیتی نیز به جامعه ما وارد کرده، از جمله در حوزه فرهنگ و هنر که در یک سال گذشته موفق شدیم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی به‌ صورت محدود در فضای حقیقی و به صورت گسترده در فضای مجازی برگزار کنیم.

در ادامه جلسه معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه در ساختار نظام اداری، هر سازمان و هر مجموعه‌ای به لحاظ حوزه ماموریتی و مسئولیتی یک اموری را تمشیت می‌کند، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد دو مقوله جدی، مبنایی، اثرگذار و راهبردی را در حوزه مسئولیت خود دارد که یکی از آن‌ها، مقوله فرهنگ بوده که به عنوان جان‌مایه هر کشور، تمدن و جامعه و قوام‌بخش، حیات‌بخش و دوام‌دهنده هر جامعه‌ای است و حوزه دیگری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این حوزه توجه می‌کند، حوزه هنری است که تعالی‌بخش انسان‌های هر جامعه در فضای فرهنگی آن جامعه است و هنر تعالی‌بخش است.

خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از دیگر موضوعاتی که وزارت ارشاد به عهده دارد، بیان کرد: جامعه فعال و پویا نمی‌تواند بی‌خبر زندگی کند و جامعه‌ای رو به پیشرفت خواهد بود که هم آگاهی‌های لازم را اخذ کرده و هم آگاهی‌بخشی کند.

فاطمه کرباسی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به شروع فعالیت خود از اسفند ۹۶ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: هر انسانی وقتی مسئولیتی قبول می‌کند، همه تلاش خود را به کار می‌برد که هر چیزی را تحویل گرفته و بهبود بخشد و اگر هم نشد نهایتاً اجازه ندهد آن به ماقبل خود برگردد و اگر هم در این مدت اتفاق خوبی افتاده، مدیون همکاری و هماهنگی پرسنل مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بوده‌ است.

در ادامه این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز بیان کرد: جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه جایگاه بسیار مهمی است. همچنین اقدامات در این حوزه هم از سوی دستگاه‌های فرهنگی و هم خانواده باید طوری باشد که ضمن پرهیز از موازی‌کاری، موجب رشد فرهنگ استان هم شود.

محمدربیع احمدخانی، ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مدیریت گسترده نحله‌های مختلف فکری است و مدیریت نحله‌های مختلف فکری، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآنی باید با ظرافت باشد تا شائبه جانب‌داری در آن به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد آسیب‌پذیر فرهنگ و هنر شکننده‌تر شد، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا خسارت ۵۴ میلیارد تومانی به حوزه فرهنگ و هنر استان زنجان وارد کرده و از برنامه‌های مهم فرهنگ و ارشاد، حمایت از فعالان فرهنگی و هنری خسارت‌دیده از ویروس کرونا است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها