تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اکتبر 2021 - 22:57
کد خبر : 20794

ذخیره آب سد اکباتان در حال اتمام است/ کاهش فشار آب در همدان

ذخیره آب سد اکباتان در حال اتمام است/ کاهش فشار آب در همدان

 معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از برنامه مدیریت مصرف آب، مخازن شبکه آب شرب شهر خبر داد و گفت: از فردا ۴ آبان‌ماه در ساعاتی افت فشار آب را در همدان، شاهد هستیم. حمیدرضا نیکداد ۳ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ذخیره سد در روزهای پایانی خود است

ذخیره آب سد اکباتان در حال اتمام است/ کاهش فشار آب در همدان

 معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از برنامه مدیریت مصرف آب، مخازن شبکه آب شرب شهر خبر داد و گفت: از فردا ۴ آبان‌ماه در ساعاتی افت فشار آب را در همدان، شاهد هستیم.

حمیدرضا نیکداد ۳ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ذخیره سد در روزهای پایانی خود است و ظرف مدت کوتاهی، منبع آبی سد را از دست می دهیم و نهایت تا اواخر آبان در سد اکباتان، آب داشته باشیم.

نیکداد تصریح کرد: هواشناسی اخبار خوبی به ما نداده و ناچار هستیم منابع خود را حفظ کنیم و با توجه به شرایط آبی تصمیم گرفتیم مدیریت مصرف را از شب به روز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت به معنای قطعی نیست و هر منطقه بیش از سه ساعت، دچار افت فشار نخواهد شد و این برنامه از فردا تا پایان هفته آتی، اجرا خواهد شد.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه شبکه ما خالی نمی‌شود و فقط افت فشار داریم، خاطرنشان کرد: برای این سه ساعت، لازم نیست آب ذخیره کنیم و باید بتوانیم مصرف آب را به نحو درستی مدیریت کنیم.

نیکداد در رابطه با سیستم گرمایشی پکیج که وابسته به آب است، گفت: پکیج یک سیکل بسته است و آب آن  تخلیه نمی‌شود بنابراین کاهش فشار آب، تاثیری آنچنانی ندارد و کار خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه سال آبی گذشته با کاهش بارش، سال آبی خوبی نبود، اظهار کرد: این خشکسالی در ۵۳ سال اخیر بی سابقه بود کاهش ۴۲ درصدی بارش را در سال آبی گذشته، داشتیم.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آب‌رسانی سیار به ۸۴ روستا، تصریح کرد: در حال حاضر، مشکل اساسی در شهر همدان است.

نیکداد توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰ درصد منابع آب را از سد برداشتیم و اگر سد را از دست بدهیم شرایط بحرانی است بنابراین از انتهای سال ۹۹، جلسات مدیریت بحران را آغاز کردیم و از اردیبهشت‌ماه مدیریت فشار را در شهرها آغاز کردیم و از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح کاهش فشار داشتیم‌ و الان ۵۳ درصد مصرف را از سد، برداشت می‌کنیم.

وی ادامه داد: توپوگرافی همدان منحصر به فرد و اختلاف ارتفاع زیاد است بنابراین نمی‌توانیم فشار آب یکسان توزیع کنیم.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در رابطه با کیفیت آب همدان، گفت: آب همدان، کیفیت خوبی دارد و اگر آبی کیفیت پایینی دارد به دلیل رسوب در لوله است آب سالم است.

نیکداد در پایان، خاطرنشان کرد: مشترکین شرکت آب‌وفاضلاب در صورت ایجاد مشکل، می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها