تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 16:29
کد خبر : 159430

رئیس جمهور چین: کشورهای جهان نباید به بهانه‌های ناچیز همدیگر را به استفاده از زور تهدید کنند

رئیس جمهور چین: کشورهای جهان نباید به بهانه‌های ناچیز همدیگر را به استفاده از زور تهدید کنند

رئیس جمهور چین امروز سه‌شنبه گفت، مردم کشورش دوستدار صلح هستند و کشورهای جهان نباید همدیگر را به استفاده از زور علیه یکدیگر تهدید کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در دوران زمامداری‌اش ناظر بر برنامه‌ای برای نوسازی ارتش آزادی‌بخش خلق این کشور از جمله با توسعه

رئیس جمهور چین: کشورهای جهان نباید به بهانه‌های ناچیز همدیگر را به استفاده از زور تهدید کنند

رئیس جمهور چین امروز سه‌شنبه گفت، مردم کشورش دوستدار صلح هستند و کشورهای جهان نباید همدیگر را به استفاده از زور علیه یکدیگر تهدید کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در دوران زمامداری‌اش ناظر بر برنامه‌ای برای نوسازی ارتش آزادی‌بخش خلق این کشور از جمله با توسعه سلاح‌های پیشرفته اعم از جنگنده‌های رادارگریز تا ناوهای هواپیمابر بوده است. در همین مدت، چین حضورش در آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و همچنین در نزدیکی جزیره تایوان را افزایش داده است و این موضوع نارضایتی کشورهای منطقه و آمریکا را در پی داشته است.

رئیس جمهور چین در صحبتهایی در آستانه برگزاری یک مانور ویژه نیروی دریایی این کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین، گفت: مردم چین دوستدار صلح و به دنبال صلح هستند. آن‌ها با جدیت و به شکلی تزلزل‌ناپذیر مسیر توسعه صلح‌آمیز را پیگیری می‌کنند.

نیروی دریایی چین از اصلی‌ترین محورهای طرح نوسازی نظامی دولت شی جینپینگ بوده است. چین عمدتاً به دنبال نمایش قدرت خود در سواحل دور از این کشور و حفاظت از مسیرهای تجاری و شهروندان آن در خارج از خاک خود بوده است.

شی جینپینگ در اظهاراتش که در دیدار با برخی افسران نیروهای دریایی خارجی در شهر کینگدائو واقع در شرق چین مطرح شدند، گفت: نیروهای دریایی جهان باید با هم همکاری کنند تا از صلح و نظم در دریاها حفاظت کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ این صحبت‌هایش را بعد از آنکه از خبرنگاران خارجی خواست تا اتاق را ترک کنند مطرح کرده است. به گزارش این خبرگزاری، وی گفت: همه باید به یکدیگر احترام بگذارند و با یکدیگر در جایگاهی برابر رفتار کنند، اعتماد دو جانبه را افزایش دهند، گفت‌وگوها و تبادلات در حوزه دریایی را تقویت کنند و همکاری عملگرایانه میان نیروهای دریایی را افزایش دهند.

شی جینپینگ در ادامه تأکید کرد: باید میان کشورها رایزنی‌ها و بحث‌های بیشتر وجود داشته باشد و نباید تنها به بهانه‌های ناچیز همه به تهدید به استفاده از زور متوسل شوند.

وی افزود: همه کشورها باید به رایزنی‌های برابر پایبند باشند. مکانیزم‌های ارتباطات مربوط به زمان بحران را ارتقا بخشند، همکاری در حوزه امنیت منطقه‌ای را تقویت و از حل و فصل درست مناقشات دریایی حمایت کنند.

انتظار می‌رود که رئیس جمهور چین اواخر امروز بر اجرای مانور بزرگ دریایی این کشور نظاره‌گر باشد، هر چند که اوضاع نامناسب آب و هوایی در شهر کینگدائو و وجود مه و باران نسبتاً شدید می‌تواند بر اجرای این مانور تأثیر بگذارد. در این مانور ۳۲ کشتی چینی و ۳۹ هواپیمای نظامی به همراه کشتی‌های جنگی متعلق به ۱۳ کشور خارجی از جمله هند، ژاپن، ویتنام و استرالیا حضور پیدا می‌کنند. همچنین چین اعلام کرده برای نخستین بار زیردریایی‌های هسته‌ای و کشتی‌های جنگی جدیدی را به نمایش میگذارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها