راهیابی دانشآموزان کاشانی به مرحله کشوری جشنواره فرهنگی و هنری
ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کاشان گفت: ۲۶ نفر از دانش آموزان شهرستان با کسب رتبه اول استان اصفهان به مرحله کشوری سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان راه یافتند.
محمدرضا معصومی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: جشنوارههای فرهنگی و هنری در هر سال تحصیلی فرصتی است تا با پرورش روحیه خلاقیت و نوآوری در قالب آفرینش آثار هنری، دانش آموزان با مهارتهای حرفهای نیز آشنا شوند.
وی افزود: در جشنواره امسال، بیش از یک هزار و ۸۶ نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان کاشان آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کردند که ۵۸۰ نفر موفق به کسب رتبههای اول تا سوم در مرحله شهرستانی شدند.
کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزشو پرورش کاشان تصریح کرد: از مجموع آثار برتر مرحله اول، ۱۷۸ نفر با کسب رتبه اول شهرستان به مرحله استانی راه یافتند و موفق به کسب ۵۱ رتبه برتر استان اصفهان شدند و ۲۶ نفر از این تعداد در مرحله کشوری جشنواره سی و نهم شرکت خواهند کرد.
معصومی تأکید کرد: سی و نهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در حالی برگزار شد که به علت شیوع ویروس کرونا امکان حضور دانش آموزان وجود نداشت و برخی رشتههای گروهی مانند نمایش و سرود برگزار نشد.
وی با اشاره به برگزاری پرسش مهر، افزود: با اعلام نتایج مرحله کشوری بیست و یکمین دوره این جشنواره، طیبه وفقی مجرد رتبه دوم بخش نقاشی و اشرف مهدی، رتبه سوم بخش مجسمهسازی در بخش فرهنگیان و فاطمه منعمی نیز در رشته کاریکاتور بخش دانشآموزی مقام اول را کسب کردند.
کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزشو پرورش کاشان گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور پرداختن به هوش هنری و زیبایی شناختی است که منجر به رشد و پرورش زیبایی شناسی، ایجاد لطافت روحی و شادمانی در قالب فعالیتهای دروس هنر و ادبیات برای دانش آموزان میشود.
معصومی تصریح کرد: در فعالیتهای هنری، فرد خودش را با جمع هماهنگ میکند و به افراد تیم احترام میگذارد و با پرورش مهارت و سبک زندگی است که فرد میتواند خودش را با گروه هماهنگ کند. به طورکلی احساس مسئولیت، بزرگترین درسی است که دانشآموز در این فعالیتها یاد میگیرد.
وی تأکید کرد: فعالیتهای فرهنگی و هنری در قالب برنامههای نمایشی، خلاصهنویسی کتاب، تولیدات رایانهای، بروز خلاقیتهای هنری که با نظارت معلمان و اعضای خانواده انجام میشود، منجر به کشف، هدایت و شکوفایی استعداد دانش آموزان میشود.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
وی افزود: در جشنواره امسال، بیش از یک هزار و ۸۶ نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان کاشان آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کردند که ۵۸۰ نفر موفق به کسب رتبههای اول تا سوم در مرحله شهرستانی شدند.
کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزشو پرورش کاشان تصریح کرد: از مجموع آثار برتر مرحله اول، ۱۷۸ نفر با کسب رتبه اول شهرستان به مرحله استانی راه یافتند و موفق به کسب ۵۱ رتبه برتر استان اصفهان شدند و ۲۶ نفر از این تعداد در مرحله کشوری جشنواره سی و نهم شرکت خواهند کرد.
معصومی تأکید کرد: سی و نهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در حالی برگزار شد که به علت شیوع ویروس کرونا امکان حضور دانش آموزان وجود نداشت و برخی رشتههای گروهی مانند نمایش و سرود برگزار نشد.
وی با اشاره به برگزاری پرسش مهر، افزود: با اعلام نتایج مرحله کشوری بیست و یکمین دوره این جشنواره، طیبه وفقی مجرد رتبه دوم بخش نقاشی و اشرف مهدی، رتبه سوم بخش مجسمهسازی در بخش فرهنگیان و فاطمه منعمی نیز در رشته کاریکاتور بخش دانشآموزی مقام اول را کسب کردند.
کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزشو پرورش کاشان گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور پرداختن به هوش هنری و زیبایی شناختی است که منجر به رشد و پرورش زیبایی شناسی، ایجاد لطافت روحی و شادمانی در قالب فعالیتهای دروس هنر و ادبیات برای دانش آموزان میشود.
معصومی تصریح کرد: در فعالیتهای هنری، فرد خودش را با جمع هماهنگ میکند و به افراد تیم احترام میگذارد و با پرورش مهارت و سبک زندگی است که فرد میتواند خودش را با گروه هماهنگ کند. به طورکلی احساس مسئولیت، بزرگترین درسی است که دانشآموز در این فعالیتها یاد میگیرد.
وی تأکید کرد: فعالیتهای فرهنگی و هنری در قالب برنامههای نمایشی، خلاصهنویسی کتاب، تولیدات رایانهای، بروز خلاقیتهای هنری که با نظارت معلمان و اعضای خانواده انجام میشود، منجر به کشف، هدایت و شکوفایی استعداد دانش آموزان میشود.
انتهای پیام
منبع:ایسنا