اخبار 16

راه‌اندازی مرکز ۴۰۳۰ موجب کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها شده است

سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ در زمینه سوالات کرونایی مردم، در روزهای اخیر میزبان حدود ۷ میلیون تماس از سراسر کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: تا صبح دیروز بیش از ۶.۵میلیون تماس درخصوص ابتلا به کرونا و گرفتن مشاوره درمانی با سامانه ۴۰۳۰ ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه که به همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است، بیش از ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار جهادی همکار ستاد اجرایی بطور شبانه‌روزی به سوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ تخصصی می‌دهند و حتی با بیماران بطور مرتب تماس می‌گیرند و وضعیت قرنطینه بودن و سیر درمان آنها را پیگیری می‌کنند.

نیکی‌ملکی اظهار کرد: به گفته وزارت بهداشت، پس از راه‌اندازی مرکز ۴۰۳۰، تعداد مراجعه مردم به بیمارستانها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته و این سامانه کمک بزرگی برای نظام سلامت بوده  است.

وی افزود: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تمام امکانات ستاد برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید اقلام بهداشتی و بی‌نیاز کردن کشور از این مواد، خدمات پزشکی تله مدیسین و خدمات مشاوره‌ای، تولید کیت تشخیص و تامین داروهای موردنیاز، توزیع اقلام ضدکرونایی در مناطق محروم ، ضدعفونی کردن معابر عمومی و سایر موارد بسیج شده  و تا ریشه کن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *