اخبار 19

راه‌اندازی ۱۱۷ مرکز “مثبت زندگی” در مازندران

راه‌اندازی ۱۱۷ مرکز "مثبت زندگی" در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی استان مازندران از راه‌اندازی ۱۱۷ مرکز “مثبت زندگی” در این استان خبر داد.

فرزاد گوهردهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از شرکای بسیار خوب مجموعه بهزیستی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی علیرغم کار آکادمیک و علمی به صورت عملیاتی هم فعالیت می کنند و کمک بسیار خوبی برای مجموعه بهزیستی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاه در عملیاتی شدن طرح های ملی در سطح کشور نتایج خوبی را بدست آورده است، خاطر نشان کرد: تمایل داریم همانند همان طرح ها، در ابعاد کوچکتر در سطح استان در مورد مسائل مرتبط با جامعه هدف وارد تعامل شویم.

گوهردهی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی می تواندکمک بسیار خوبی در حوزه آموزش جامعه هدف در عرصه های مختلف، اشتغال و توانمندسازی با رویکر علمی به پایدار شدن اقتصاد، اشتغال، بازار فروش و کسب و کار ارائه دهد.

وی گفت: از جمله آثار مثبت بعد از همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور، استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی کردن فعالیت ها بود اما در حوزه روانشناختی آثار و زیان هایی را به دنبال داشت که البته قابل پیش بینی هم بود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران یادآور شد: تعداد درخواست های هم استانی ها برای دریافت مشاوره‌های روانشناختی در حوزه های مختلف از همکاران شاغل در اورژانس اجتماعی و مشاوره تلفنی و حضوری افزایش قابل توجهی داشت که البته ارزیابی در این مورد صورت گرفته اما هنوز آماری منتشر نشده و به محض آماده شدن حتما در معرض افکار عمومی قرار گرفته می شود.

راه‌اندازی ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی

گوهردهی با اشاره به راه اندازی ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران از بین ۲۵۰۰ مرکز در سطح کشور در سال ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ گفت: ۲۲ خدمت از جمله شناسایی خانواده ها، الکترونیک کردن پرونده های مددجویی، ارتباط نزدیک تر با خانواده ها در حوزه مددکاری، بررسی آن ها و غیره از خدمات سطح یک قابل ارائه در بهزیستی هستند که در این مراکز نجام می شود.

وی ادامه داد: برای ابتدای کار باید سطح دسترسی مردم به این مراکز افزایش پیدا می کرد، به همین منظور، به جای اینکه یک اداره بهزیستی در شهرستان داشته باشیم هم اکنون چندین مراکز بهزیستی با ابعاد کوچکتر وجود دارد که خدمات مختلف را ارائه می دهند.

گوهردهی با بیان اینکه ممکن است اداره بهزیستی بلافاصله از همه مشکلات جامعه هدف مطلع نشوند، افزود: قطعا رسانه ها چشم بینا و گوش شنوای سازمان بهزیستی هستند و به محض اطلاع رسانی موارد مختلف در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صحت گزارش واصله حتما در اولین فرصت مشکلات عمده ای را که می توان مرتفع کرد انجام می دهد که رویکرد این سازمان هم غیر از این نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *