تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:11
کد خبر : 136883

راه اندازی صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

راه اندازی صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پایین دستی مس در بیش از 500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حال راه اندازی است که این اقدام در ایجاد فرصت‌های جدید شغلی پایدار و رونق تولید استان کرمان و سایر استان‌ها موثر است. احمد محمدی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه

راه اندازی صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پایین دستی مس در بیش از 500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حال راه اندازی است که این اقدام در ایجاد فرصت‌های جدید شغلی پایدار و رونق تولید استان کرمان و سایر استان‌ها موثر است.

احمد محمدی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کویر، اظهار کرد: وجود شرکت ملی صنایع مس ایران و بزرگترین معدن روزباز مس سرچشمه در خاورمیانه یکی از قابلیت‌های عظیم و مهم صنعتی شهرستان رفسنجان است.

وی با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه در حوزه صنایع پایین دستی و صنایع کوچک می تواند کمک شایانی کند، خاطرنشان کرد: صنعتگرانی در رفسنجان داریم که با برندهای معروف تولیداتی دارند که در داخل و خارج به فروش می رسند اما معضلاتی در حوزه ارزی، بانکی و تسهیلات و هزینه های تولید دارند که درحال پیگیری و رفع این مسایل هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث رونق تولید و حمایت از تولید که رهبری سال 97 را به این عنوان نامگذاری کرده اند دستگاه ها ملزم به همکاری و همراهی شدند.

محمدی انارکی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نام گذاری کردند و اهمیت این نامگذاری از منظر رهبری نگاه به بحث های اقتصادی است و رفسنجان سه سال است که تولید خوبی در حوزه پسته بنا به تغییرات اقلیمی نداشته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سال گذشته خسارت 97 درصدی محصول پسته را شاهد بودیم، محصولی که 96 درصد آن صادراتی است و در بحث کاشت، داشت و برداشت و اشتغال با مشکلاتی مواجه‌ایم، که باید برطرف شود.

محمدی انارکی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشاورزان منطقه وام هایی است که با توجه به نبود این محصول و ناتوانایی در پرداخت اقساط وام ها، امهال وام ها به مدت سه سال در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: وام های ارزان قیمتی هم برای بهسازی باغ های پسته به کشاورزان اعطا می شود تا محصول سال های آینده بر اثر نبود بودجه خسارت نبیند و بهسازی انجام شود، به برخی کشاورزان این وام ها اعطا شده و به برخی دیگر نیز واگذار می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: طی نشستی در استانداری کرمان که برای تشکیل پنجره واحد انجام شد که این پنجره امور را برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند تسهیل می کند یا در رفع مشکلات تولیدکنندگانی که به مشکل برخوردند تلاش می کند، برای امهال وام های تولید کنندگان و بدهکاران نیز برنامه هایی در حال پیگیری داریم و امسال با توجه به شرایط و جنگ اقتصادی که داریم و رهبری نیز با حساسیت این شعار را انتخاب کردند امیدواریم همه ما بتوانیم در کنار هم مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات راههای مواصلاتی شهرستان های رفسنجان و انار، گفت: محورهای داوران به سمت زرند، رفسنجان به نوق و رفسنجان به انار نقاط حادثه خیز زیادی دارند که تصادفات منجر به فوت در این محورها را داریم لذا مشکلات در این محوها در دست بررسی است تا امار تصادفات و مصدومان و فوتی ها رو به کاهش رود.

محمدی انارکی با اشاره به احداث محور بافق به نوق در سال گذشته، اضافه کرد: این محور جدید مسیر رفسنجان را 160 کیلومتر به بافق یزد نزدیکتر کرد و کسانی که از رفسنجان به یزد، مشهد و طبس می روند از این مسیر سریعتر به مقصد می رسند و به زودی این محور به بهره برداری می رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها