تاریخ انتشار : جمعه 29 اکتبر 2021 - 15:48
کد خبر : 29947

رنج شهر بجنورد از سکونتگاه‌های حاشیه‌ای

رنج شهر بجنورد از سکونتگاه‌های حاشیه‌ای

 نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی بجنورد را رنجور از سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای دانست. محمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد که امشب در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در بجنورد به علت عدم توجه و رشد متوازن در شهر است. وی با تأکید بر

رنج شهر بجنورد از سکونتگاه‌های حاشیه‌ای

 نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی بجنورد را رنجور از سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای دانست.

محمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد که امشب در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در بجنورد به علت عدم توجه و رشد متوازن در شهر است.

وی با تأکید بر اینکه باید با نگاهی متوازن اداره شهر را پیش برد، ادامه داد: اتصال روستاهای اقماری با مرور زمان شاید طبیعی باشد اما بخش عمده‌ای از دلیل ایجاد سکونت‌های غیررسمی و اتصال آن‌ها به شهر طی زمانی کم به خاطر عدم ارائه خدمات به شیوه صحیح است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد نظام متعادل و توأم با عدالت اجتماعی برای آرامش بیشتر مردم گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا بجنورد با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به الگویی بین شهرهای کشور تبدیل شود.

وحیدی از ضرورت اصلاح طرح تفصیلی در مرکز استان سخن گفت و گلایه کرد: چرا باید شهرهایی با جمعیت کمتر از مرکز خراسان شمالی تراکم بالاتری داشته باشند اما در بجنورد این اتفاق نیفتد و سازمان‌های ملی هم در صورت عدم رعایت آن، ما را محکوم کنند؟

وی افزود: باید شرایط لازم برای تبدیل شدن به شهر هوشمند در بجنورد ایجاد شود که لازمه آن در درجه اول، مدیریت هوشمند است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی بر ضرورت نگاه آموزشی مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: باید اقتضائات زندگی به شیوه‌های مختلف به شهروندان آموزش داده شود.

وحیدی در ادامه، رسانه را یکی از قدرتمندترین ارکان توسعه شهر دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها به خاطر ریزبینی‌ها و نگاه خاصی که دارند می‌توانند کمک حال مدیران به ویژه در توسعه شهری باشند و انتظار می‌رود که مدیریت شهری نقدهای رسانه‌ها را به جان بخرد تا شاهد شهری سربلند و موفق باشیم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها