تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 10:48
کد خبر : 144902

روان پریشی در جامعه بيش از انتظار است

روان پریشی در جامعه بيش از انتظار است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه بايد به سمت افزايش بهداشت روان جامعه پيش رويم، گفت: ميزان روان پریشي در جامعه بيش از انتظار است. به گزارش ايسنا منطقه فارس، دكتر سعيد نمكي عصر چهارشنبه ٢١ فروردين در آيين افتتاح اورژانس مردان بيمارستان اعصاب و روان ابن سينا بيان كرد: نبايد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه بايد به سمت افزايش بهداشت روان جامعه پيش رويم، گفت: ميزان روان پریشي در جامعه بيش از انتظار است.

به گزارش ايسنا منطقه فارس، دكتر سعيد نمكي عصر چهارشنبه ٢١ فروردين در آيين افتتاح اورژانس مردان بيمارستان اعصاب و روان ابن سينا بيان كرد: نبايد به سمتي پيش رويم كه شاهد خودكشي‌ها و افزايش روان پريشي ها در جامعه نباشيم .

وي با تاكيد بر اينكه بايد اميد را به جامعه تزريق و جو رواني اجتماعي را تلطيف كنيم، افزود: بايد از ايجاد ياس و سرخوردگي در جامعه پرهيز كنيم و با شادي به جو جامعه و كاهش ابتلائات رواني كمك كنيم .

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين از اضافه شدن بخش كودكان به بيمارستان ابن سينا نيز استقبال كرد و از مجموعه مديران ارشد خواست تا مقدمات راه‌اندازي اين مهم را در دستور كار قرار دهند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به راه‌اندازي بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا گفت: این بخش با 30 تخت بستری به مساحت 826متر مربع، با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسيد .

علی بهادر افزود: مرکز آموزشی درمانی ابن سینا در سال ۱۳۵۶ احداث و در سال ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت  سه هزارو هفتصد متر مربع و زیربنای 13 هزار و 740  متر مربع در پنج طبقه شامل زیرزمین، همکف و سه طبقه به بهره برداری رسید. این مرکز در سال ۱۳۷۱ به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای درمان بیماران اعصاب و روان تغییر کاربری داده شد. تعداد تخت‌های فعال آموزشی درمانی در ابتدای تأسیس ۷۲ تخت بوده است .

وی اضافه کرد: خدمات بستری در این مرکز تک تخصصی اعصاب و روان که موفق به دریافت گواهینامه اعتباربخشی با درجه یک شده است، در بخش‌های اورژانس زنان و مردان به صورت مجزا، بخش زنان و پنج بخش مردان، با حضور روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارائه می‌شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد تخت‌های مصوب ۱88 تخت و تخت‌های فعال مرکز آموزشی درمانی ابن سینا ۲۲۹ تخت است، افزود:دیگر خدمات این مرکز در واحدهای پاراکلینیک، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و رفتاری، نوروفیدبک، شوک درمانی، ترک اعتیاد است .

بهادرادامه داد: آموزش خانواده بیماران و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی با ضریب اشغال تخت 98درصد ارائه می‌شود و از سال 1392تاکنون، با کمک طرح تحول نظام سلامت، ۸۰ درصد بخش‌های درمانی و اداری این مرکز با جدیدترین امکانات عمرانی روز بازسازی شده است .منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها