تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 15:23
کد خبر : 167345

روسیه اتحادیه اروپا را به خاطر تحریم، به مداخله در امور داخلی متهم کرد

روسیه اتحادیه اروپا را به خاطر تحریم، به مداخله در امور داخلی متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به خاطر موضوع منتقد کرملین، “ناامیدکننده” است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای این تحریم‌ها را “غیرقانونی” دانست و گفت: ما تقاضاهای غیرقانونی و

روسیه اتحادیه اروپا را به خاطر تحریم، به مداخله در امور داخلی متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به خاطر موضوع منتقد کرملین، “ناامیدکننده” است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای این تحریم‌ها را “غیرقانونی” دانست و گفت: ما تقاضاهای غیرقانونی و غیرمعمول مداوم برای “آزادی” یک شهروند فدراسیون روسیه را که توسط یکی از دادگاه‌های روسیه در کشورمان و طبق قوانین روسیه به جرائم اقتصادی محکوم شده است، کاملا غیرقابل قبول می‌دانیم.

این وزارتخانه افزود: در اقدامات بین‌المللی چنین درخواست‌هایی “مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل” تلقی می‌شوند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این بلوک با افزایش تحریم‌ها علیه مسکو به خاطر موضوع الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین موافقت کرده است.

بورل پس از دیدار با وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری گفت: در واکنش به رویدادهای پیرامون وضعیت ناوالنی، ما به یک توافق سیاسی برای اعمال تحریم علیه مسئولان بازداشت، مجازات و آزار او دست یافتیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها