تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 21:04
کد خبر : 104718

رونق اقتصاد غیرنفتی راهکار مقابله با تحریم‌هاست

رونق اقتصاد غیرنفتی راهکار مقابله با تحریم‌هاست

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت لعابیران تاکید دارد که حمایت از رونق تولید در بخش اقتصاد غیرنفتی، راهکاری برای بی اثرکردن تحریم‌ها و شکوفایی کشور است و در این مسیر رسانه‌ها وظیفه سنگینی را عهده‌دارند. نادر رضایی منش جمعه ۲۸ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، رسانه‌ها می‌توانند در معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور، بسیار اثرگذار باشند،

رونق اقتصاد غیرنفتی راهکار مقابله با تحریم‌هاست

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت لعابیران تاکید دارد که حمایت از رونق تولید در بخش اقتصاد غیرنفتی، راهکاری برای بی اثرکردن تحریم‌ها و شکوفایی کشور است و در این مسیر رسانه‌ها وظیفه سنگینی را عهده‌دارند.

نادر رضایی منش جمعه ۲۸ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، رسانه‌ها می‌توانند در معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور، بسیار اثرگذار باشند، تحقق منویات مقام معظم رهبری در رونق تولید و شکوفایی اقتصاد ملی را منوط به همراهی همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف، دانست.

او با بیان اینکه اغلب شرکت‌های تولیدی در سایه حمایت‌ها و همراهی‌ها، شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی و فعالیت بوده‌اند، گفت: در یکسال اخیر روند تولید و سودآوری در مجموعه تولیدی لعابیران رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این فعال صنعتی در فارس خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال ۴۱۹۶ تن تولید محقق شد که نسبت به سال گذشته رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان فروش در این بازه زمانی به ۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت لعابیران با بیان اینکه سود ناخالص این شرکت در همین مدت ۱۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ در بردارنده ارتقا ۲۴۳ درصدی است، اظهار کرد: سودخالص این مجموعه تولیدی  نیز در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۴۸ درصد رشد دارد. تولید محصولات با ارزش افزوده و کاهش ضایعات از دلایل این موفقیت بزرگ است.

این تولیدکننده برتر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۸ صادراتی به ترکیه داشتیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط قرنطینه متوقف شد. اما بروز چنین مشکلاتی در روند صادرات خللی وارد نکرد و قراردادهای خوبی با سوریه منعقد شده و در حال ورود به بازار پاکستان هستیم . ضمن اینکه شروع صادرات به کشور ترکیه را مجددا در دی ماه سال جاری پیش رو خواهیم داشت.

او به تولید محصولات جدیدی نظیر جوهر کاشی هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته توانسته ایم از تولید کنندگان رنگ سرامیک در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت لعابیران با بیان اینکه در سبد محصولات جدید ۲۷۰ تن محصول شوگر و وتروزا به بازار ارایه شده که در دوام و زیبایی محصولات نقش موثری دارد، عنوان کرد: با تولید این محصول ۴۵۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی در کشور انجام شده و این در حالی است که در زمینه تولید گرانیلیای پوششی هم فعال شده‌ایم.

رضایی منش همچنین عنوان کرپ: طی یکسال اخیر هیچگونه تعدیل نیرویی در مجموعه نداشته‌ایم و برنامه‌هایی برای اشتغالزایی نیز در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه لعابیران تنها شرکت بورسی لعاب ساز در ایران است که سهام آن در بورس عرضه می‌شود، اظهار کرد: همکاری با بازرگانی‌ها و تولیدکنندگان استانی را در اولویت قرار داده‌ایم و بر این باوریم که روند رشد و تعالی در پرتو همکاری و هم افزایی مجموعه اتفاق می‌افتد.

رضایی منش در ادامه بیان کرد: به منظور جلوگیری از خروج ارز در کشور، طی دو سال گذشته اقدامات موثری برای جایگزینی مواد اولیه که قبلا از کشورهای ترکیه، اسپانیا، فرانسه و چین انجام می‌گرفت با نمونه‌های ایرانی انجام شده که موفقیت آمیز بوده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین از تولیدات نوآورانه این شرکت می‌توان به تولید لعاب‌های سنتی و هنری اشاره کرد که ارزش افزوده چشمگیری را به دنبال دارد و تا پایان سال به ثبت ملی خواهد رسید.

رضایی منش ارزش افزوده یک کیلو لعاب سنتی و هنری را گاهی معادل یک تن لعاب صنعتی دانست و خواستار حمایت از چرخه تولید شد و اظهار کرد: در سال گذشته برای تولید ۸۰۰ تن در ماه گاز بهای ماهیانه حداکثر حدود ۸۰ میلیون تومان بوده اما در مهرماه سال جاری با همان تولید ۳۷۰ میلیون تومان قبض گاز ( یعنی بیش از ۴۰۰ درصد ) برای شرکت لعابیران صادر شده است.

او ادامه داد: این افزایش غیرمنطقی تمام برنامه‌ها و قراردادهای واحدهای صنعتی را برای قیمت گذاری محصولات مختل می‌کند و در نهایت مصرف کنندگان و عموم جامعه متضرر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت لعابیران از آزادشدن حساب‌های بانکی این مجموعه کلان تولیدی به دلیل خوش حسابی با بانک‌ها و پرداخت معوقات داد.

رضایی‌منش از انجام فعالیت‌های دوستدار محیط زیست این مجتمع صنعتی داد و گفت: فعالیت لعابیران در زرقان هیچ گونه آلودگی آب و هوا را به دنبال ندارد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها