استان ها

رویداد طراحی سناریوی آموزش در پساکرونا

رویداد طراحی سناریوی آموزش در پساکرونا

 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت هفته آموزش، رویداد طراحی سناریوی آموزش در پساکرونا را در نظر گرفته است.

نیکو یمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: این رویداد ویژه اعضای هیات علمی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترتیب داده‌شده است که به مناسبت هفته آموزش در تاریخ ۱۲ الی ۱۷ تیرماه در سطح دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس این فراخوان، اساتید می‌تواند با توجه به تجارب آموزشی که در زمان شیوع کووید ۱۹ داشته‌اند، یک سناریو برای تداوم آموزش در سطح کلاس درس یا سیستم آموزشی دانشگاه، برای دوران بعد از کرونا تدوین کنند.

عضو هیات علمی گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اساتید تا تاریخ پنجم تیرماه فرصت دارند سناریو خود را به ایمیل director@edc.mui.ac.ir ارسال کنند تا ضمن اهداء جوایز به سناریوهای برگزیده، مطلب آنها در کتاب هفته آموزش منتشر شود و یا در صورت مناسب بودن سناریوها در برنامه‌ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: دوران شیوع کووید ۱۹، تجربیات بسیاری در حوزه آموزش به همراه داشته است. اساتید، دانشجویان و نظام آموزشی در این دوران با این شیوه آموزشی جدید همگام شدند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در این حوزه به‌دست‌آمده است. نظام آموزشی در تقویت زیرساخت‌ها وارد شد، اساتید ظرفیت بالایی در ارائه آموزش مجازی و تهیه محتوای دروس کسب کرده‌اند و دانشجویان یاد گرفتند مدیریت آموزش با خودشان است.

یمانی با بیان اینکه بحران کووید در یک سال و نیم گذشته تجربیات بسیاری در حوزه آموزش مجازی و برگزاری امتحانات به شیوه برخط (آنلاین) داشته است، تأکید کرد: دیدگاه ما این است که در زمان بعد از کرونا که آموزش‌ها به حالت عادی برمی گردد، نمی‌خواهیم تمام تجربیات آموزش مجازی که در این دوران کسب‌شده را کنار بگذاریم و باید از این فرصت پیش‌آمده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در این دوران کسب کرده‌ایم، استفاده مناسبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در روز ۱۶ تیر ماه یک پانل دوساعته در خصوص تداوم آموزش در پساکرونا برگزار می شود که اساتید در خصوص تأثیر کووید در آموزش عالی، میزان آمادگی برای برخورد با این بحران، توانمندی اساتید و تأثیر این بحران بر آموزش عالی و فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجادشده در این حوزه به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

منبع:ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *