تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 19:06
کد خبر : 76124

زنجیره تولید قم، به خودروسازی نیاز دارد

زنجیره تولید قم، به خودروسازی نیاز دارد

ایسنا/قم استاندار قم گفت: قم به لحاظ هم‌جوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد و برای تکمیل زنجیره تولید در قم نیز به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم. بهرام سرمست در آیین راه‌اندازی خط تولید واشکوت در شهرک صنعتی محمودآباد قم عنوان کرد: قم به لحاظ

زنجیره تولید قم، به خودروسازی نیاز دارد

ایسنا/قم استاندار قم گفت: قم به لحاظ هم‌جوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد و برای تکمیل زنجیره تولید در قم نیز به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم.

بهرام سرمست در آیین راه‌اندازی خط تولید واشکوت در شهرک صنعتی محمودآباد قم عنوان کرد: قم به لحاظ هم‌جوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد و برای تکمیل زنجیره تولید در قم نیز به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم.

وی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین موردنیاز جهت احداث واحد تولید خودرو گفت: ما در قم از حضور واحدهای خودروسازی که در تهران فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم تا بتوانیم گسترش واحدهای خودروسازی را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت داشته باشیم.

سرمست هم‌چنین مسائل و مشکلات واحدهای قطعه ساز و ضرورت داشتن نظر مساعد به آن‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی که از این واحدها انجام می‌دهیم، مطالبه‌های زیادی را مطرح می‌کنند.

وی سیاست کلی استان در مقوله تولید را پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن دانست و گفت: در سال‌های اخیر و همچنین سال جاری در قالب طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی به همراه مدیران اجرایی و دستگاه‌های خدماتی با بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی استان سعی کردیم، پشتیبان آن‌ها باشیم.

وی تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران را خط قرمز این استان توصیف کرد و افزود: تأکید بر بومی‌سازی و تقویت ساخت داخل اولویت سیاست‌های اقتصادی استان بوده است.

استاندار قم، استفاده از دانش و اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه واحدهای دانش‌بنیان و هم‌چنین صرفه‌جویی ارزی و تولید صادرات محور را از سیاست‌های کلی حاکم بر مدیریت استان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳۷ واحد راکد را به مدار تولید بازگرداندیم، در حالی که روی ۲۵ واحد هدف گذاری کرده بودیم.

وی ‌توسعه واحدهای موجود را نیز محور سیاست‌گذاری‌های استان در امر تولید برشمرد و گفت: واحدهایی که موفق بودند را به‌مدار تولید وارد کردیم و در سال ۹۹، فعالیت ۸۵ واحد توسعه‌ای را در استان داشتیم و امسال نیز برای ۹۲ واحد برنامه‌ریزی داریم.

وی با اشاره به این‌که امسال خروج ۳۸ واحد تولیدی از حالت رکود را در دستور کار داریم، یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ واحد راکد به مدار تولید بازگشتند و از زمان‌بندی تعیین شده نیز جلوتر هستیم.

استاندار قم صرفه جویی ارزی طی سال گذشته به مبلغ ۹۷ میلیون دلار را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال نیز هدف‌گذاری برای ۱۰۵ میلیون دلار است که به این هدف نائل خواهیم شد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش همه صنعتگران و معدن کاران استان که در کنار همه اولویت‌ها و مأموریت‌های خود، گسترش صنعت را در استان دنبال می‌کنند، بیان کرد: این یکی از سیاست‌های واقعاً اصولی و درستی است که از مزیت رقابتی استان بتوانیم در این زمینه استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها