زیان ۳۰ میلیاردی هتل پارسیان کرمانشاه از کرونا/ مطابق با ستاره‌هایمان خدمات می‌دهیم


زیان ۳۰ میلیاردی هتل پارسیان کرمانشاه از کرونا/ مطابق با ستاره‌هایمان خدمات می‌دهیم

 سرپرست هتل پارسیان کرمانشاه میزان ضریب اشغال تخت این هتل در ایام کرونا را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: کرونا بیش از ۳۰ میلیارد ریال به هتل پارسیان کرمانشاه خسارت زده است.

صباح رشیدی در نشستی خبری که ظهر امروز(سوم مرداد) برگزار شد، بااشاره به ضربه کرونا به صنعت گردشگری، اظهارکرد: اواخر سال ۱۳۹۸ که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، برای مدت کوتاهی فعالیت های این هتل هم مانند سایر بخش های گردشگری استان تعطیل شد، اما از اردیبهشت ۱۳۹۹ دوباره  توانستیم فعالیت خود را از سر بگیریم.

وی تصریح کرد: در این مدت علیرغم همه محدودیت هایی که بخاطر شیوع بیماری کرونا داشتیم، سعی کرده ایم که بتوانیم خدمات خود را به نحو احسن به گردشگران ارائه دهیم.

سرپرست هتل پارسیان کرمانشاه افزود: در این راستا، تعامل خوبی را با دستگاه های ذیربط در حوزه مقابله با بیماری کرونا مانند مرکز بهداشت کرمانشاه داشته ایم و پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی روزانه و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت اجرا می کنیم، تا گردشگران با خیال ر احت در این هتل اقامت داشته باشند.

وی در خصوص میزان خساراتی که بیماری کرونا به این هتل وارد کرده نیز گفت: در ایامی که استان در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت، به  منظور سلامت گردشگران با ۵۰ درصد از ظرفیت هتل کار می کردیم.

رشیدی افزود: طی سال ۱۳۹۸ ضریب اشغال تخت  هتل حدود ۸۰ درصد بود که این میزان در ایام شیوع بیماری کرونا به حدود ۳۸ درصد رسید، با این وجود تنها هتلی بودیم که هیچگونه تعدیل نیرویی در این ایام نداشتیم و نیروهایمان همواره همراه و یاور ما در این مدت بوده اند.

وی اضافه کرد: جمعا از بهمن سال ۱۳۹۸ که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد تا پایان سال ۱۳۹۹ هتل پارسیان کرمانشاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت دیده است.

سرپرست هتل پارسیان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در چهارماهه ابتدایی امسال روند صعودی تعداد گردشگرانی که دراین هتل اقامت می کنند را داشته ایم که نشان می دهد گردشگران به خدماتی که دراین هتل ارائه می شود، اطمینان دارند.

وی در ادامه درخصوص کیفیت ارائه خدمات در هتل پارسیان کرمانشاه هم گفت: این هتل تنها هتل پنج ستاره غرب کشور است که خدماتی که ارائه می دهد مطابق با ستاره هایی است که دارد و در سطح استاندارد ملی خدمت می دهد، با این وجود هر روز در حال ارتقاء خدمات خود هستیم تا به سطح استانداردهای اروپا برسیم.

این مسئول در ادامه گفت: هر چند هتل یک بنگاه اقتصادی است و هدف اصلی آن هم درآمدزایی و سود است، اما ما بنا به رسالت اجتماعی که داریم تلاش کرده ایم تا بتوانیم فعالیت های فرهنگی مختلفی را هم داشته باشیم که از جمله آن در ایام کرونا توزیع بسته های حمایتی با همراهی و کمک سازمان ها و نهادهای خیریه بین نیازمندان بوده است.

رشیدی افزود: در اعیاد ملی و مذهبی نیز برنامه های مختلفی باتوجه به فرهنگ غنی کرمانشاه در دستور کار قرار داده ایم که از جمله آنها می توان به اجرای موسیقی محلی، شاهنامه خوانی و … برای میهمانان است.

وی در ادامه یکی از نقاط قوت هتل پارسیان کرمانشاه را نگاه تخصصی آن به صنعت هتلداری دانست و افزود: برای پرسنلی که در این هتل جذب می شوند، دوره های آموزشی تخصصی را قرار می دهیم و بخاطر همین آموزش ها گردشگران می توانند تمایز در ارائه خدمات را در این هتل ببینند.

سرپرست هتل پارسیان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به گذشت حدود دو دهه از فعالیت  این هتل در کرمانشاه، اظهارکرد: هتل پارسیان کرمانشاه به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۹ هزار متر مربع، تا پیش از افتتاح تنها یک ساختمان نیمه کاره اسکلت بندی شده بود که از سال ۱۳۸۵ پروژه احداث آن شروع شد و چهارسال بعد در بهمن ۱۳۸۹ فاز اول آن به بهره برداری رسید.

سرپرست هتل پارسیان کرمانشاه افزود: فاز  دوم توسعه این بنا شامل تالار قصر و پارکینگ طبقاتی سال ۱۳۹۶ به  بهره برداری رسید و درحال حاضر تنها هتل پنج ستاره غرب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این هتل حدود ۱۰۰ باب اتاق، رستورانی با چشم انداز زیبا، سالن آمفی تئاتر و … دارد،  گفت: این هتل معمولا میزبان گروه های توریستی و تجاری است که کرمانشاه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند.

رشیدی در ادامه گفت: اخیرا هم در یک فاز توسعه ای، رستوران روباز هتل را با نام پارس افتتاح کرده ایم که باتوجه به اقبال مردم به حضور در فضای آزاد تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

منبع:ایسنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *