تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 11:17
کد خبر : 150507

زیرساخت‌ها در کشور، آبشاری است

زیرساخت‌ها در کشور، آبشاری است

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: زیرساخت‌ها در کشور، آبشاری است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سردار غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی موضوع پدافند غیرعامل موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل راهکاری برای

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: زیرساخت‌ها در کشور، آبشاری است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سردار غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی موضوع پدافند غیرعامل موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل راهکاری برای تقویت خود در مقابله با تهدیدات دشمنان است.

این مسئول ادامه داد: پدافند دارای دو وجه عامل و غیرعامل است و پدافند غیرعامل به عنوان دفاع غیرمسلحانه و دفاعی از سوی عموم مردم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به توسعه، وجود امنیت است، افزود: پایدارسازی و ایمن‌سازی برای تحقق امنیت ضروری به نظر می‌رسد و از آنجایی که تهدیدات توسط دشمنان سه نوع بوده و این تهدیدات شامل تهدید سخت، نیمه‌سخت و نرم است.

حیدری تصریح کرد: توجه کنونی دشمن برای از بین بردن امنیت بر مولفه‌های جدید است و در جنگ‌نرم دشمن از جنگ‌های مختلف چون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سایبری و … برای بر هم زدن نظم و امنیت استفاده می‌کند. برای نمونه در حوادث طبیعی در سال‌های اخیر همچون سیل‌، ریزگردها و … دشمن از شرایط استفاده و بین مردم و دولت شکاف ایجاد کرد که شورای پدافند غیرعامل در کشور و استان‌ها باید راهبردهای دشمن را شناسایی و نسبت به خنثی‌سازی آن‌ها اقدام کند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: زیرساخت‌ها در کشور، آبشاری است و همین موضوع موجب شده مصون‌سازی زیرساخت‌ها در هنگام بروز حوادث به سختی انجام شود و در سطح کشور و استان‌ها باید موضوع مصون‌سازی زیرساخت‌ها به منظور امکان مدیریت شرایط به هنگام بحران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها وسیله مناسبی برای بر هم زدن نظم و امنیت در کشور و عاملی برای ایجاد ناامنی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با استفاده از رسانه سعی در فریب افکار عمومی و ایجاد هرج و مرج در کشورهای مقصد دارد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها