تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اکتبر 2021 - 1:26
کد خبر : 14727

سالروز فتح خرمشهر حزبی و قبیله ای نیست/ چرا مسوولان جیرفت در مراسم شرکت نکردند؟

سالروز فتح خرمشهر حزبی و قبیله ای نیست/ چرا مسوولان جیرفت در مراسم شرکت نکردند؟

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ناحیه مقاوت جیرفت از بی توجهی مسوولان این شهرستان نسبت به برگزاری آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انتقاد کرد و رسیدگی به این مهم را خواستار شد. سرهنگ پاسدار” ناصر بهروز” امروز سوم خردادماه در حاشیه آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یاد شهدای

سالروز فتح خرمشهر حزبی و قبیله ای نیست/ چرا مسوولان جیرفت در مراسم شرکت نکردند؟

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ناحیه مقاوت جیرفت از بی توجهی مسوولان این شهرستان نسبت به برگزاری آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انتقاد کرد و رسیدگی به این مهم را خواستار شد.

سرهنگ پاسدار” ناصر بهروز” امروز سوم خردادماه در حاشیه آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یاد شهدای شاخص آزادی خرمشهر از جمله شهید جهان آراو 17 شهیدی که مردم جیرفت در عملیات بیت المقدس تقدیم کردند در تاریخ ماندگار شد و  امروز روز مقاومت است که امسال مصادف است با پیروزی عزتمندانه مردم غزه بر دشمن پوشالی که خودش را ابرقدرت می دانست.

وی فتح خرمشهر را  فتح بسیاری از قله های رفیع انقلاب دانست و گفت: در عظمت این روز همین بس که حضرت امام فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد” و درتاریخ 8 ساله دفاع مقدس یکی از نقطه های عطف پیروزی انقلاب فتح خرمشهر بود زیرا دشمنی که با قصد فتح سه روزه تهران وارد جنگ شده بود با دست خالی و با همت رزمندگان و توکل بخدا ازخاک سرزمین مان بیرون رانده شد که ارج نهادن به ارزش ها برگرفته از روزهای به یادمانی دوران دفاع مقدس است.

بهروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر اظهار کرد: برای این روز خیلی خون ها برزمین ریخت و زحمات زیادی کشیده شد و کسانی هستند همه هستی و جانشان را کف دست گذاشته و به انقلاب و راه امام هدیه کردند و رفتند دفاع کردند و  خاک  کشورمان با  ملیت و ریشه اعتقادی عجین شد و فتح خرمشهر رقم خورد و این روز به جهت عزت و افتخاری که خلق شد ماندگارخواهد ماند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاوت شهرستان جیرفت فتح خرمشهر را آغاز زوال دشمن و استکبار عنوان کرد و افزود: دشمنی که باور نمی کرد روزی به این پیروزی یعنی فتح خرمشهر دست پیدا کنیم، روزهای زوال و نابودی اش آغاز شد و از دفاع مقدس به حلب و عراق رسیدیم که  منشا اینها همین سوم خرداد است که مقاومت هم اکنون در دنیا به یک فرهنگ تبدیل شده و حزب الله لبنان، حشدالشعبی و  مردم سوریه از رزمندگان ما الگو گرفتند.

وی با یادآوری رشادت های نیروهای مقاومت در جای جای جهان اسلام اظهار کرد :وقتی توکل به خدا سرمشق قرار بگیرد نتیجه اش پیروزی است و می طلبد الگوهای 8 سال دفاع مقدس را نسل به نسل انتقال بدهیم و فرهنگ مقاوت را ترویج بدهیم زیرا یک وظیفه عمومی است.

چرایی بی توجهی مسوولان به سالروز آزادی خرمشهر

بهروز با گله مندی از مسولان شهرستان جیرفت گفت: علی رغم  برنامه ریزی صورت گرفته که همه نهادها، ادارات و سازمان ها در این مراسم شرکت کنند، دیده می شود امروز هم مردم حضور پیدا کردند زیرا همواره  به صورت اعتقادی  در صحنه هستند که این همراهی ها جای تقدیر دارد.

وی توضیح علت عدم حضور مسوولان شهرستان را درآیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر خواستار شد و گفت: توقع داریم مسوولین بگویند به چه دلیلی مسؤولیتی را گرفتند و توجه داشته باشند که باید حافظ نظام، اعتقادات و خون های به زمین ریخته ای باشند که این روزها نماد مقاومت و ملی هستند و اگر چه  امروز یکنماد است اگر نسبت به نمادهای مقاومت و ملی بی توجهی بشود غیرقابل بخشش است‌.

فرمانده سپاه جیرفت گرامیداشت ایام الله را مورد تاکید قرار داد و گفت: متأسفانه مشخص شد مسوولان در این شهر چقدر دغدغه مند هستند. سرجمع حضور مسوولان در آیین گرامیداشت سوم خرداد زمان‌ بر نبود اما از مجموع ادارات‌ جیرفت مجموعا سه یا چهار اداره حضور پیدا کردند واقعا جای سوال است که چرا دستگاه های اجرایی نسبت به این روز کم توجهی کردند درحالی مردم همه جا  جلوتر هستند.

وی با یادآوری اینکه کسانی که وقتی صحبت از بحث های عزت و اقتدار می شود می گویند ما شهدا را داریم در حالی که شهدا را باید در چنین مراسمی یاد کنیم، اظهار کرد :گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در چنین روزهایی محقق می شود.

بهروز تکریم شهدا و رزمندگان فتح خرمشهر را یک وظیفه عمومی دانست و افزود: در عملیات بیت المقدس چندین نفر از فرزندان این شهر شرکت کردند و باید  امثال ما و مسوولان رشادت های شهدا و فاتحان خرمشهر را ترویج بدهیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاوت جیرفت در ادامه خطاب به مسوولان گفت: واقعآ امروز برایم جای تعجب و سوال است که اگر پایان دولت است برای شما چه فرقی دارد اگر خادم و خدمتگذار مردم هستید و چه امروز مسؤولیتی را پذیرفتید و چه قرار است این مسوولیت ها را تحویل بدهید نباید فرقی داشته باشد.

وی نسبت به بی توجهی ها در قبال معیشت و مشکلات جامعه انتقاد کرد و افزود: امروز دیده  شد نوع نگاه ها به ارزش ها فرق می کند و پایان دولت بعضی ها رهاشدگی را در دستور کار قرار دادند و خیلی توجهی نمی کنند و به زندگی و معیشت مردم رسیدگی نمی کنند و جایگاه ارزش ها هم مشخص شد.

بهروز با تاکید بر این مطلب که سوم خرداد نه حزبی، نه جناحی، نه قومی و نه قبیله ای است، افزود: سالروز آزادسازی خرمشهر یک روز ملی است و همه ملت ایران در این روز نقش دارند و سهم شهر ما نیز مشخص است و سهم بقیه استان ها هم مشخص است اگر ما یک سهم داشته باشیم باید از سهممان با عزت و اقتدار محافظت کنیم و به آن افتخار کنیم و اگر 50 رزمنده در این عملیات بودند امروز وقت آن است که به سراغشان برویم امروز از ما انتظار دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خانواده های معظم شهدا گفت: مگر چند نفر از والدین شهدا در بین ما هستند؟ همان تعدادی  که در قید حیات هسنتد باید به دیدارشان برویم. فکر می کنم جای بعضی ارزش ها دارد عوض می شود کم توجهی بعضی ها قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه ناحیه مقاوت جیرفت حضور در چنین مراسم ملی را نوعی تقویت روحیه و بهره گیری از معنویات عنوان‌ کرد و گفت: من امروز در این شهر هستم و شاید فردا نباشم ولی مردم کوتاهی ها و بی توجهی ها را قضاوت می کنند و  کوتاهی های مسوولان  را  نسبت به این روز از استاندار سوال کنید زیرا انتظار بود  با یک گرامیداشت همانند  قرائت فاتحه که آثار معنوی اش متوجه خودشان می شود، حضور پیدا می کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها