سیستم ثبت اختراع سونی برای مسدود کردن اسپویلرهای احتمالی در محتوای تولید شده توسط کاربر
به گزارش نيو نيوز 1 و به نقل از gametplay پتنت نرم افزاری جدید سونی، روشی را برای مسدود کردن اسپویلرهای محتوا در محتوای بازی های ویدیویی تولید شده توسط کاربر، مانند استریم ها، اسکرین شات ها و موارد دیگر، نوید می دهد.
در حالی که این شرکت هرگز از تلاشهای خود برای ماندن در لبههای فناوری و ابزارک خجالتی نبوده است، تعداد ثبت اختراعات اخیر سونی و تلاشهای سونی برای حرکت به شاخههای بیرقیب پیش از این صنعت بیتوجه نمیماند. به نظر می رسد که سازنده پلی استیشن، به سادگی، مشتاق به جای گذاشتن اثری است، و بعید است که این موضوع به این زودی ها تغییر کند.
یکی از تلاشهای قابل توجهتر سونی، قابلیتی به نام «سرویس بلوک اسپویلر» است که در آخرین فرم ثبت اختراع این شرکت توضیح داده شده است. طبق این پتنت، این شرکت در حال کار بر روی راهی است که مانع از ظهور اسپویلرهای محتوای بالقوه در محتوای تولید شده توسط کاربر شود، که برای بازیهای داستانی سنگینی که در طول تاریخ با موفقیت زیادی در پلیاستیشن منتشر شدهاند، امتیاز بزرگی خواهد بود.
به دنبال پتنت بازی ابری مبتنی بر مرورگر سونی، عملکرد ظاهری مسدودکننده اسپویلر هنوز در مراحل مفهومسازی توسعه است، از نظر ظاهری. این پتنت توضیح میدهد که سونی میخواهد استرسی را که بازیکنان بدخواه هنگام تعامل با جامعه احساس میکنند کاهش دهد و هدف آن این است که این کار را با پیوست کردن متا دادهها به اشیاء خاص در نمونهای از محتوای تولید شده توسط کاربر انجام دهد. در حالت ایدهآل، این منجر به وضعیتی میشود که طبق پتنت مورد نظر، اسپویلرها سیاه یا پنهان میشوند.
سونی تمام تلاش خود را می کند تا برای مرحله بعدی شوق استریم بازی آماده شود. برخی ممکن است به یاد داشته باشند که این شرکت یک پتنت ویژه “Helper Mode” را برای بینندگان استریم ارائه کرده است که به آنها امکان می دهد از طریق گزینه های گیم پلی متنی با پخش کننده ارتباط برقرار کنند. غیرممکن نیست که سونی ویژگیهای مسدودکننده اسپویلر خود را بر روی برخی کدهای زیربنایی قرار دهد که میتوانند بین عملکردهای مختلف ثبت اختراع به اشتراک گذاشته شوند، همانطور که در فهرستهای رسمی توضیح داده شده است.
در واقع، اکنون که PS Plus Extra و Premium الگویی را ایجاد کردهاند و سونی توانسته است سرویسهای گفته شده را در قالبی جدید ایجاد کند، به خوبی ممکن است این شرکت امیدوار باشد که یک سرویس پخش اختصاصی را میزبانی کند. اگر سونی تمام ویژگیهای ثبتشده خود را منحصراً از طریق نوعی سرویس استریم با نام تجاری پلیاستیشن ارائه میکرد، فرض اینکه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از پلتفرمهایی مانند Twitch خارج میشوند، غیرمنطقی نیست.
در حالی که این ممکن است طولانی به نظر برسد، پتنتهای سونی قطعاً تا به حال تصویر عجیبی را ترسیم کردهاند، و ایده پلتفرم استریم پلیاستیشن مطمئناً بزرگتر از فروش تجهیزات بازی رایانهای توسط سونی نیست. با این حال، این دقیقاً همان چیزی است که در مورد برند سخت افزاری جدید سونی Inzone اتفاق می افتد. البته، اگر ویژگیهای ثبت اختراع شده در وهله اول عرضه شوند، مدتی طول میکشد تا در جریان اصلی ظاهر شوند، اما واضح است که سونی برنامههای بزرگی برای آینده دارد.