تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 21:23
کد خبر : 137721

سیل در تویسرکان 70 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

سیل در تویسرکان 70 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

ایسنا/همدان فرماندار تویسرکان گفت: همراهی و همکاری مسئولین و مردم و بخش خصوصی و دولتی باعث شد در تویسرکان قبل از وقوع حادثه سیلاب اقدامات مفید و مؤثری صورت گیرد که اگر این اقدامات انجام نمی‌گرفت قطعا شهرستان با آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی مواجه می‌شد. ‌حبیب مومیوند در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ ضمن

سیل در تویسرکان 70 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

ایسنا/همدان فرماندار تویسرکان گفت: همراهی و همکاری مسئولین و مردم و بخش خصوصی و دولتی باعث شد در تویسرکان قبل از وقوع حادثه سیلاب اقدامات مفید و مؤثری صورت گیرد که اگر این اقدامات انجام نمی‌گرفت قطعا شهرستان با آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی مواجه می‌شد.

‌حبیب مومیوند در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ ضمن قدردانی از همه کسانی که در این ایام بحرانی یاری رسانی کردند اظهار کرد: خوشحالیم که توانستیم با شناسایی به‌ موقع مناطق حادثه خیز و مستعد سیل و اقدامات سریع پیشگیرانه در سطح شهرستان از وقوع خسارت های سنگین جانی و مالی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه گفت‌: با توجه به میزان بارش های قبل و پیش بینی بارش در مقیاس حداکثر ۸۰ میلیمتر و بارش های شدید و سنگین دهم و یازدهم فروردین که بالغ بر ۱۳۰ میلیمتر در شهرستان و اختلافی بالغ بر ۵۰ میلیمتر بیش از حد پیش بینی شده بود با تلاش و همکاری تمام مسئولین و بخش خصوصی و مردم و بیداری و هوشیاری ۴۸ ساعتی مستمر و پای کار بودن تمام دستگاه های اجرایی از این آزمون سخت و بی سابقه در قرن اخیر سربلند بیرون آمدیم‌.

وی در ادامه افزود: پل ها و آبراه هایی که سال های سال لایروبی و باز نشده بودند، در مدت زمان محدود دو روز قبل از بارندگی های شدید به طور کامل مخصوصا در مناطق حادثه خیز لایروبی و پاکسازی شدند.

‌فرماندار تویسرکان همچنین اعلام داشت: در شهر تویسرکان ۴ رودخانه از داخل شهر عبور می کردند که متأسفانه در سال های قبل برخی از مسئولین این رودخانه ها را سرپوشیده کردند که همین امر باعث می شود در چنین بارندگی هایی شهر دچار بحران گردد و ما برای جلوگیری از بروز حادثه بر دهانه هر پل یک بیل مکانیکی مستقر کردیم تا درصورتی که آشغال و گل و لای باعث بسته شدن دریچه این رودها و پل ها شد سریعا  برداشته تا  جلوی بحران گرفته شود ‌که جا دارد در این امر از تلاش شهردار و اقدام های به موقع وی و نیروهایش قدردانی کرد.

مومیوند در ادامه اظهار کرد: پل ترمیانک که در دهه فجر افتتاح شد در حادثه سیل اخیر تخریب شده و با توجه به اینکه بارندگی و سیلاب در شهرستان بی سابقه بوده است و در کل کشور با تخریب های زیادی مواجه بودیم اما در خصوص تخریب این پل بررسی برای مشخص شدن علت در دست اقدام است تا مشخص گردد که  این خرابی بر اثر نقشه تهیه شده توسط پیمانکار بوده و یا سیلاب بیشتر از توان پل بوده و بعد از بررسی نتیجه را اعلام می کنیم.

وی بیان کرد: برآورد اولیه خسارت ها انجام شده و تا کنون به  ۵ هزار هکتار زمین زراعی که تقریبا  ۳۰ درصد زمین های زراعی، در باغات به ۸۰۰ هکتار حدود ۲۵ درصد باغات که ۶۰۰ هکتار از این باغ ها، باغ گردو و مابقی دیگر محصولات بوده خسارت وارد شده است و در حال حاضر کارشناسان دستگاه های اجرایی در حال ارزیابی خسارات وارده هستند.

‌وی در ادامه گفت : تا کنون بر حسب بررسی های اولیه حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان در بخش های مختلف برآورد شده است‌.

فرماندار تویسرکان در ادامه گفت : مردم عزیز شهرستان می توانند برای اعلام هر نوع خسارت در حوزه بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دامداری، طیور، شیلات ، به جهادکشاورزی و در حوزه مسکن به بنیاد مسکن و در امر صنعت به صنعت و معدن مراجعه نمایند.

حبیب مومیوند در این حصوص اظهار کرد:  تمام تلاش خود را برای جذب کمک ها و تسهیلات دولتی برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه خواهیم کرد اما تا کنون بودجه ای اعلام نشده و فعلا در حال جمع آوری و بررسی و برآورد خسارات وارده هستیم‌.

در پایان فرماندار تویسرکان از مسئولین و مردم خواست با توجه به ورود موج جدید بارش به کشور همچنان مثل این چند روز اخیر کاملا هوشیار بوده و با آگاهی‌، همکاری‌، وحدت و حضور فعال آماده مقابله با حوادث غیر پیش بینی را داشته باشند و از ادارات مربوطه خواستارم که بدون تعطیلی جهت مقابله با مشکلات احتمالی پیش رو ‌در آماده باش کامل باشند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها