تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 10:35
کد خبر : 155458

سیل رودخانه کشکان مربوط به دوره بازگشت هزار ساله بود

سیل رودخانه کشکان مربوط به دوره بازگشت هزار ساله بود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: جهت حفاظت از جان و مال مردم و کاهش خسارات سیل، حریم رودخانه‌ها باید رعایت شود. به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا میرزایی اظهار کرد: سیل ۱۲ فروردین ماه رودخانه کشکان بی‌سابقه و مربوط به دوره بازگشت حدود هزار ساله بود. وی بیان کرد: کلیه سازه‌ها و زیرساخت‌هایی که

سیل رودخانه کشکان مربوط به دوره بازگشت هزار ساله بود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: جهت حفاظت از جان و مال مردم و کاهش خسارات سیل، حریم رودخانه‌ها باید رعایت شود.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا میرزایی اظهار کرد: سیل ۱۲ فروردین ماه رودخانه کشکان بی‌سابقه و مربوط به دوره بازگشت حدود هزار ساله بود.

وی بیان کرد: کلیه سازه‌ها و زیرساخت‌هایی که برای سیل‌های با دوره بازگشت ۲۵ و حتی ۱۰۰ ساله طراحی و ساخته شده بود و در مسیر طغیان کشکان قرار داشتند تخریب شد.

این مسئول با بیان اینکه تعیین پهنه سیل و حریم رودخانه‌ها یکی از روش‌های غیر سازه‌ای در کاهش خسارات سیل است، گفت: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه کشکان که در سال ۱۳۹۵ توسط مهندسین مشاور انجام شده بود با توجه به سیلاب اخیر و شرایط جدید و تغییراتی که در هندسه رودخانه در نقاط مختلف جمعیتی در شهرهای معمولان و پل‌دختر و روستاهای تابعه ایجاد شده بود به‌روزرسانی شد.

میرزایی گفت: نقشه‌های جدید تعیین حد بستر و حریم در ۲۷ فروردین ماه ۹۸ به معاونت عمرانی استانداری لرستان، بنیاد مسکن، اداره کل مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جهت شروع عملیات اجرایی و بازسازی نقاط سیل‌زده ابلاغ شد.

وی افزود: تاکنون حتی یک مورد مجوز جهت ساخت‌وساز در بستر و یا حریم رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان صادر نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: جهت حفاظت از جان و مال مردم و کاهش خسارات، حریم قانونی رودخانه‌ها باید رعایت شود و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخت‌وساز جدیدی صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها