تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 20:32
کد خبر : 120423

شرایط ابتلا به کرونا در استان همدان در حال بهبود است

شرایط ابتلا به کرونا در استان همدان در حال بهبود است

ایسنا/همدان سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان از آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان خبر داد و اعلام کرد: شرایط ابتلا به کرونا در استان در حال بهبود است اما این به معنی کنترل قطعی آن نیست و از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌ها را جدی بگیرند. محمودرضا عراقی مطرح کرد: از این پس

شرایط ابتلا به کرونا در استان همدان در حال بهبود است

ایسنا/همدان سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان از آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان خبر داد و اعلام کرد: شرایط ابتلا به کرونا در استان در حال بهبود است اما این به معنی کنترل قطعی آن نیست و از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌ها را جدی بگیرند.

محمودرضا عراقی مطرح کرد: از این پس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند اجرا خواهد شد به گونه‌ای که اوضاع به شکل پلکانی رصد و براساس شرایط، تصمیمات اتخاذ و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آخرین تصمیمات، مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل خواهند بود، افزود: کسبه کم ریسک و یا دارای ریسک متوسط از ۲۳ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عراقی اضافه کرد: صنوف و کسبه با ریسک بالا شامل سالن‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، مساجد، اماکن پرتجمع و مواردی از این قبیل تا ۳۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

وی اظهار کرد: دو سوم کارمندان دولت از ۲۳ فروردین در ادارات حضور خواهند یافت و یک‌سوم کارکنان بنابر صلاحدید مدیران کل و براساس اولویت افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای، در مرخصی و یا دورکاری به سر خواهند برد.

سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان خاطرنشان کرد: مبادی شهرها تا ۳۰ فروردین از ورود خودروها با پلاک غیربومی خودداری خواهند کرد اما از ۲۳ فروردین، تردد بین شهرستان های استان آغاز خواهد شد و مانعی ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان همدان، فعالیت هرگونه تاکسی ون و اتوبوس تا ۳۰ فروردین در شهر همدان ممنوع است، به مردم توصیه کرد: همچنان اصول بهداشتی را رعایت کرده و جزء در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

به گفته عراقی، اقشار آسیب‌پذیر برای دریافت بسته حمایت معیشتی و تسهیلات در حال شناسایی هستند و از میان واحدهای تولیدی، تنها واحدهایی تسهیلات دریافت خواهند کرد که تعدیل نیرو نکرده باشند.

وی در پایان بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی و عمرانی و حمل و نقل عمومی و بار همچون گذشته به فعالیت خود با رعایت اصول بهداشتی ادامه خواهند داد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها