شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس؛ پنجره کلاسها باز باشد و دانشآموزان با لباس گرم بیایند
عکس خبر آرشیوی است. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم در مدارس برای بازگشایی، گفت: اگر برای کلاسهای حضوری مدارس سختگیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده مجددا با بیماری آن را تعطیل کنیم. مهندس محسن فرهادی درباره شروط وزارت
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم در مدارس برای بازگشایی، گفت: اگر برای کلاسهای حضوری مدارس سختگیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده مجددا با بیماری آن را تعطیل کنیم.
وی افزود: همچنین تمام دانشآموزان ۱۲ سال به بالا که اکنون در چرخه واکسیناسیون کشور قرار دارند، باید واکسینه شوند. در هر کلاس هم فضای چهار متر مربع را برای هر دانشآموز نیاز داریم و این فضا باید بهگونهای چیدمان شود که یکونیم تا دو متر فاصله بین دانشآموزان از یکدیگر و دانش آموزان از معلمین باشد.
فرهادی ادامه داد: نکته دیگر این است که در تمام طول ساعت آموزش ماسک باید هم به صورت کارکنان و هم دانشآموزان باشد. در زنگهای تفریح باید تمهیداتی دیده شود که فاصله یکونیم تا دو متری میان دانشآموزان حفظ شود. از ورزشهای پربرخورد در حیاط مدرسه جلوگیری شود. از همه مهمتر اینکه در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجرهها و در کلاس باز باشد.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت میکرد، گفت: با شروع فصل سرما باید به دانش آموزان اعلام کنیم که با لباس کامل و گرم بیایند. رعایت این شرایط و تامین زیرساخت لازم برای آن، طبیعتا اجازه نمیدهد که تمام دانش آموزان یک کلاس باهم در یک کلاس حضوری باشند. طبیعتا این کلاسها خرد میشود و تعداد نفرات کمتری حاضر خواهند شد. بنابراین باید یکسری از دروس را حضوری برگزار کرد.
فرهادی تاکید کرد: اگر برای کلاسهای حضوری مدارس سختگیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده با بیماری مجددا آن را تعطیل کنیم.
منبع: ايسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0