تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 14:36
کد خبر : 100807

شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند

شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند

ایسنا/کرمان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند. «عبدالحسین کلانتری» امروز ۲۷ آبان در مراسم استقبال از خانواده شهید مهدی تحویلیان(شهید گمنام شناسایی شده) در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: سخن گفتن در موضوع شهید و شهادت دشوار است و تنها خدا و اولیای خدا و انبیای الهی

شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند

ایسنا/کرمان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند.

«عبدالحسین کلانتری» امروز ۲۷ آبان در مراسم استقبال از خانواده شهید مهدی تحویلیان(شهید گمنام شناسایی شده) در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: سخن گفتن در موضوع شهید و شهادت دشوار است و تنها خدا و اولیای خدا و انبیای الهی که صاحبان ملکوت هستند در این خصوص سخن گفتند چراکه زبان یارایی همراهی آن ها را نداشته است.

وی تصریح کرد: شهدا قلب تپنده تاریخ هستند. شهید به تاریخ ما جهت و نور می دهد و به همین معناست که شمع محفل بشریت هستند. شهید به روزمرگی ما رنگ می پاشد و تاریخ سازی می کند.

کلانتری با بیان اینکه این اوصاف از متن سخنان حق و اولیای الهی که این مقام را تجربه کردند برداشت می شود، بیان کرد: این تاریخ سازی متعلق به گذشته نیست به زمان حال ما هم ارتباط دارد و آینده را نیز می سازد.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: شهدای تاریخ ایران اعم از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مبارزه با اشرار و …  تاریخ و هویت ما را می سازند. هویت این مکان شریف هم به واسطه شهدای گمنام جلوه دارد و رفسنجان و دانشگاه را معطر کرده است و به کنش های ما جهت داده و دانشگاهیان علقه ای پیدا کردند و مردم توسلاتی دارند و گره گشایی کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از گره گشایی ها توسط همین شهداست، عنوان کرد: تقاضا دارم خانواده معظم شهید اجازه دهند این گوهر گرانبها برای عطرآگینی این دانشگاه و شهرستان رفسنجان در این مکان بماند. مردم از این پس هم نخواهند گذاشت گرد غربت بر مزار شهید مهدی تحویلیان بنشیند زیرا انصافا دل کندن دانشگاهیان از این شهید سخت است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها