تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 21:08
کد خبر : 96465

شهرستان سیریک در بدترین وضعیت خود از ابتدای شیوع کرونا است

شهرستان سیریک در بدترین وضعیت خود از ابتدای شیوع کرونا است

ایسنا/هرمزگان فرماندار و رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان سیریک گفت: در حال حاضر شهرستان سیریک در بدترین وضعیت خود از ابتدای همه گیری بیماری کرونا بوده است. احمد جمالدینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش حساسیت شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، افزود: در حال حاضر شهرستان سیریک

شهرستان سیریک در بدترین وضعیت خود از ابتدای شیوع کرونا است

ایسنا/هرمزگان فرماندار و رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان سیریک گفت: در حال حاضر شهرستان سیریک در بدترین وضعیت خود از ابتدای همه گیری بیماری کرونا بوده است.

احمد جمالدینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش حساسیت شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، افزود: در حال حاضر شهرستان سیریک از نظر وضعیت ابتلا به بیماری کرونا و موارد مرگ و میر در بدترین وضعیت خود از ابتدای همه گیری بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه میزان پایین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان و دایر بودن اغلب تجمعات عاملی مهمی در مستعد شدن جامعه برای ورود سوش های جدید بیماری و درگیری افراد جامعه به ویروس کرونا است، اظهار کرد: لازم است در این شرایط حساس و بحرانی شهروندان همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، در خانه ماندن و سایر مواردی که در قالب پروتکل های بهداشتی می گنجد را با  حساسیت بیشتری رعایت کننده تا باز هم شاهد از دست رفتن عزیرانمان نباشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولین و ریشه‌ای ترین مبحث در جهت پیشگیری از ویروس کرونا، مسئولیت پذیری تک تک شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: اگر همراهی و مسئولیت پذیری همه شهروندان درخصوص مهار این ویروس در جامعه وجود نداشته باشد اجرای قانون و مصوبات ستاد کرونا به تنهایی قادر به کنترل این بیماری در جامعه نیست.

فرماندار شهرستان سیریک با تاکید بر اینکه مصوبات و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا برای همه لازم اجراست، تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا با جدیت و حساسیت بیشتری از سوی مدیران دستگاه های اجرای و شهروندان اجرا گردد  و بدین منظور در راستای حفظ سلامت شهروندان، با نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی می شود و  همه شهروندان لازم است که رعایت  پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا را  وظیفه شرعی و اجتماعی خود بدانند.

جمالدینی با اشاره به اینکه روند افزایشی بستری و مرگ و میر نتیجه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا در جامعه است، افزود: شهروندان باید بدانند رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه عبور از شرایط فعلی است و باید همه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مسئول باشیم و بدانیم بدون مشارکت و همدلی تک تک شهروندان قادر به عبور از این بحران نخواهیم بود.

وی  در خصوص اجرای برنامه واکسیناسیون گروه هدف در شهرستان تصریح کرد: افراد بالای ۵۰ سال شهرستان در حال واکسینه شدن در برابر بیماری کروناست که نیازمند مشارکت بیشتر افراد برای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی پس از برنامه واکسیناسیون است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها