شهر زیرزمینی سیاه پوش میشود
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالروز شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) برنامههای فرهنگی در ایستگاههای منتخب متروی تهران برگزار میشود.
سید مجتبی تقوی نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ویژه برنامههای ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه برنامههای فرهنگی مترو با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت مسافران از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) و ایجاد فضای معنوی متناسب با این ایام با عنوان ” با یاد تو شهر جان گرفته است” در سطح ایستگاههای منتخب متروی تهران برگزار میشود، تصریح کرد: فضای بصری ایستگاههای مترو، تمامی قطارها نیز با طرحهای ویژه این ایام به ارائه خدمت و جابجایی مسافران میپردازند همچنین تمامی نمازخانهها با استفاده از کتیبههای فرهنگی و ریسه سیاهپوش و ورودی ایستگاههای مترو نیز با علامت پرچم عزا فضاسازی میشود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت:در ایوان انتظار میدان حضرت ولیعصر(عج) نیز با همکاری موسسه فرهنگی وفاق سبز علوی با استقرار موکب حسینی از مسافران عزادار پذیرایی به عمل میآید. در این برنامه و در دهه اول ماه محرم بیش از 2000 دستمال اشک و بسته فرهنگی در میان مسافران توزیع میشود.
تقوی نژاد افزود: نمایشگاه عکس و پوستر شامل تصاویر مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشورمان برپا می شود و با دعوت از گروههای هنری و انجمن مداحان و ضمن رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا برنامههای همخوانی و مداحی در ایستگاههای منتخب برگزار میشود.
وی با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: برنامههای تولید شده در قالب موشن گرافی و کلیپ با عنوان “یاد تو” و نذر جایگزین به منظور ترویج فرهنگ سنت حسنه نذری به صورت اهدای ماسک، کپسول اکسیژن و اهدای خون به افراد نیازمند از طریق نمایشگر قطارها و ایستگاههای مترو به نمایش گذاشته میشود همچنین محتوای رادیویی در قالب پادکست رادیو محرم شامل مجموعه سخنرانیها، زندگینامه شهدای والامقام کربلا و شعر و ویژه برنامه “بر آستان جانان” در ایستگاههای مترو پخش میشود و پایگاه مشاوره خانواده و مذهبی با عنوان ” زندگی حسینی” به پاسخگویی به سوالات دینی و سبک زندگی با حضور کارشناسان حوزه خانواده و امور مذهبی با ارایه مشاوره میپردازند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی نیز در بستر شبکههای اجتماعی و تارنمای متروپلاس روز شمار محرم و حسینیه مجازی در اختیار مخاطبان فرهنگی قرار دارد.
منبع: ايسنا
وی با اشاره به اینکه برنامههای فرهنگی مترو با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت مسافران از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) و ایجاد فضای معنوی متناسب با این ایام با عنوان ” با یاد تو شهر جان گرفته است” در سطح ایستگاههای منتخب متروی تهران برگزار میشود، تصریح کرد: فضای بصری ایستگاههای مترو، تمامی قطارها نیز با طرحهای ویژه این ایام به ارائه خدمت و جابجایی مسافران میپردازند همچنین تمامی نمازخانهها با استفاده از کتیبههای فرهنگی و ریسه سیاهپوش و ورودی ایستگاههای مترو نیز با علامت پرچم عزا فضاسازی میشود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت:در ایوان انتظار میدان حضرت ولیعصر(عج) نیز با همکاری موسسه فرهنگی وفاق سبز علوی با استقرار موکب حسینی از مسافران عزادار پذیرایی به عمل میآید. در این برنامه و در دهه اول ماه محرم بیش از 2000 دستمال اشک و بسته فرهنگی در میان مسافران توزیع میشود.
تقوی نژاد افزود: نمایشگاه عکس و پوستر شامل تصاویر مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشورمان برپا می شود و با دعوت از گروههای هنری و انجمن مداحان و ضمن رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا برنامههای همخوانی و مداحی در ایستگاههای منتخب برگزار میشود.
وی با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: برنامههای تولید شده در قالب موشن گرافی و کلیپ با عنوان “یاد تو” و نذر جایگزین به منظور ترویج فرهنگ سنت حسنه نذری به صورت اهدای ماسک، کپسول اکسیژن و اهدای خون به افراد نیازمند از طریق نمایشگر قطارها و ایستگاههای مترو به نمایش گذاشته میشود همچنین محتوای رادیویی در قالب پادکست رادیو محرم شامل مجموعه سخنرانیها، زندگینامه شهدای والامقام کربلا و شعر و ویژه برنامه “بر آستان جانان” در ایستگاههای مترو پخش میشود و پایگاه مشاوره خانواده و مذهبی با عنوان ” زندگی حسینی” به پاسخگویی به سوالات دینی و سبک زندگی با حضور کارشناسان حوزه خانواده و امور مذهبی با ارایه مشاوره میپردازند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی نیز در بستر شبکههای اجتماعی و تارنمای متروپلاس روز شمار محرم و حسینیه مجازی در اختیار مخاطبان فرهنگی قرار دارد.
منبع: ايسنا