تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 22:32
کد خبر : 6111

شورای شهر در انتخاب شهردار دقت کنند/ آماده معرفی گزینه به اعضای شورا هستیم

شورای شهر در انتخاب شهردار دقت کنند/ آماده معرفی گزینه به اعضای شورا هستیم

 دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: اعضای جدید شورا از تکرار اشتباهات شورای شهر دوره‌های گذشته باید خود داری کنند چرا که تنها با علم و منطق می توان کارها را پیش برد و دامن زدن به اختلافات، قوم گرایی متعصبانه، قهرکردن با جلسات و غفلت از انجام به موقع وظایف و تعهدات سپرده

شورای شهر در انتخاب شهردار دقت کنند/ آماده معرفی گزینه به اعضای شورا هستیم

 دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: اعضای جدید شورا از تکرار اشتباهات شورای شهر دوره‌های گذشته باید خود داری کنند چرا که تنها با علم و منطق می توان کارها را پیش برد و دامن زدن به اختلافات، قوم گرایی متعصبانه، قهرکردن با جلسات و غفلت از انجام به موقع وظایف و تعهدات سپرده شده، جز وقت تلفی و هزینه تراشی و دفع اعتماد عمومی مردم، نتیجه دیگری ندارد.

مهندس«خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد :ایجاد تغییرات اساسی در انتخابات سال جاری در ترکیب شورای شهر ایلام و برگزیدن ۵ عضو جدید توسط مردم ، نشانه این است که مردم از عملکرد دوره‌ی گذشته به شدت ناراضی اند.
وی با بیان اینکه مردم از دوره‌ی جدید انتظار دارند که با یک برنامه جامع،منطقی و عقلانی، وضع موجود  شهر را از نظر ساختار و عملکرد  دچار تحول بنیادی کنند،گفت: اعضای جدید شورا از  تکرار اشتباهات شورای شهر دوره های گذشته باید خود داری کنند و  زدودن و کاهش آسیب‌های جدی موجود در بدنه مدیریت شهری مانند رانت، پارتی،قوم‌گرایی و تبعیض که متاسفانه به بیماری مزمن نیز تبدیل شده اند را در اولویت خود قرار دهند.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان گفت: اولویت اصلی شورای شهر انتخاب شهردار بر اساس شاخص‌هایی چون کارآمدی، فسادستیزی، مدیریت جهادی، مردمی بودن، تخصص و تعهد و برنامه محوری فارغ از مباحث قومی و جناحی است.
داودی‌نصر ادامه داد: شورای شهر باید ضمن حفظ وحدت درون گروهی و پرهیز از دو قطبی کاذب اکثریت – اقلیت، صرفاً به دنبال منافع عمومی باشند و از نگاه انحرافی کسب منافع شخصی  دوری کند  و همچنین از تعهدات اخلاقی و وعده‌های داده شده به مردم و شعارهای انتخاباتی، فاصله نگیرند.
وی با بیان این که اعضا بهتر است توجه لازم را به بهره‌گیری از توان نیروهای جوان ،با استعداد و پر انرژی در حوزه مدیریت شهری به کار بگیرند، یادآورشد: چنین نیروهایی نیز در سطح استان و شهر ایران کم نیستند و جامعه اسلامی مهندسین استان نیز به عنوان یک تشکیلات علمی و تخصصی ، آمادگی دارد در صورت قرار گرفتن در مدار مشورت اعضای شورای شهر، از ارائه مشاوره لازم در زمینه های مختلف و متنوع تخصصی و فنی ،دریغ نورزد.
وی ادامه داد:اعضای شورای شهر باید بدانند که در دنیای در حال تحول و پرفرازونشیب امروزی تنها با علم و منطق می توان کارها را پیش برد و دامن زدن به اختلافات، قوم گرایی متعصبانه، قهرکردن با جلسات و غفلت از انجام به موقع وظایف و تعهدات سپرده شده، جز وقت تلفی و هزینه تراشی و دفع اعتماد عمومی مردم، نتیجه دیگری برای آنان در پی ندارد.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین گفت: داشتن برنامه معقول و متناسب با نیازهای واقعی امروز جامعه با رویکرد زدودن مشکلات عدیده از چهره خسته و نازیبای شهر ایلام توام با انتخاب  شهردار بر اساس معیارهای تخصص و تعهد، جهادی بودن و معتقد به رفع فقروفساد و تبعیض و برخوردار از نگاه جامع به درآمد های متنوع و منطقی  و همچنین نظارت و ارزیابی مستمر، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی حوزه مدیریت شهری است.
داودی‌نصر با بیان اینکه شهرداری که با ۴ رای از ۷ رای موجود شورای شهر انتخاب شود پشت گرمی لازم را برای ادامه همکاری ندارد،تصریح کرد: شهردار باید با اجماع کامل تمامی اعضای شورا انتخاب شود.
وی ادامه داد: شورای شهر نباید شهردار را رقیب خود به حساب بیاورد و عرصه مدیریت شهری را دچار سوءمدیریت مزمن کند.
وی در ادامه گفت:اعضای شورای شهر از همین حالا باید تمامی ملک‌ها و دارایی‌های ثابت وجاری  موجود خود  را به مردم اعلام نمایند تا در پایان خدمت چهارساله ، مقایسه لازم صورت گرفته و نمره خدمتگزاری آنان مشخص شود.
داودی‌نصر با بیان اینکه موفقیت در حوزه مدیریت شهری لازمه‌اش این است که کلیه کارها از جنبه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و خدماتی ،مدیریتش در اختیار شهرداری قرار گیرد،گفت:اعمال مدیریت‌های چندگانه و گاه متناقض، چهره نامتناسب و ناجور امروز شهر ایلام را به وجود آورده است مدیریت در سطح شهر باید جامع  و متمرکز باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد:  این تشکیلات در راستای کمک به گزینش بهتر و مطلوب تر و مشورت دهی به شورای شهر و شناساندن گوشه ای از ظرفیت عظیم انسانی خود با ورود به مصادیق بر اساس شاخص های بیان  شده قبلی و تاکید بر تناسب شغلی و تحصیلی و سابقه کار اجرایی و مدیریتی اندکی دارد تا دو چهره را به اعضای شورای اسلامی شهر ایلام معرفی کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها