تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 20:28
کد خبر : 101754

شکنجه و بازداشت خودسرانه یمنی‌ها توسط عربستان

شکنجه و بازداشت خودسرانه یمنی‌ها توسط عربستان

دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه و بازداشت خودسرانه شهروندان یمنی توسط نیروهای عربستان در استان مهره پرده برداشت. به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، دیده‌بان حقوق بشر نیروهای عربستان و نظامیان یمنی تحت امر آن را به نقض گسترده علیه شهروندان یمنی در استان المهره ازجمله شکنجه، بازداشت خودسرانه و انتقال غیرقانونی به عربستان

شکنجه و بازداشت خودسرانه یمنی‌ها توسط عربستان

دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه و بازداشت خودسرانه شهروندان یمنی توسط نیروهای عربستان در استان مهره پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، دیده‌بان حقوق بشر نیروهای عربستان و نظامیان یمنی تحت امر آن را به نقض گسترده علیه شهروندان یمنی در استان المهره ازجمله شکنجه، بازداشت خودسرانه و انتقال غیرقانونی به عربستان متهم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر به نقل از منابع و شاهدان یمنی فاش کرد که نیروهای عربستانی و مورد حمایت این کشور به شکل خودسرانه معترضان یمنی که علیه حضور نیروهای سعودی تظاهرات کرده بودند و همچنین شمار دیگری که ارتباطی با تظاهرات نداشته‌اند را در استان مهره بازداشت کرده‌اند.

طبق این گزارش، افرادی که پیش از این بازداشت شده و اکنون آزاد شده‌اند، اعلام کردند که به حمایت از مخالفان عربستان متهم شده و به همین منظور مورد شکنجه و بازجویی در مرکزی در فرودگاه المهره قرار گرفته‌اند و افسران سعودی بر شکنجه آنها نظارت داشته‌اند.

در همین راستا، خانواده‌های افراد بازداشت شده فاش کردند که نیروهای عربستان به شکل خودسرانه‌ای پنج یمنی را ربوده و آنها را سه تا پنج ماه بازداشت و سپس به شکل غیرقانونی آنها را به عربستان منتقل کرده‌اند و درحال حاضر هیچ اطلاعاتی از محل حضور آنها وجود ندارد.

در همین حال، مایکل بیچ، معاون بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این باره اظهار کرد: نقض‌های خطرناکی که توسط عربستان و نیروهای یمنی تحت امر آن علیه شهروندان یمنی در استان مهره صورت گرفته است، نقض دیگری است که به لیست اقدامات غیرقانونی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن اضافه می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها