تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 17:37
کد خبر : 179482

عبور غیرقانونی مرد اهل کره شمالی از مرز حفاظت‌شده بین دو کره

عبور غیرقانونی مرد اهل کره شمالی از مرز حفاظت‌شده بین دو کره

ارتش کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد فردی از کره شمالی را به اسارت گرفته که در ارتدادی بالقوه و نادر، در بحبوحه همه‌گیری کرونا، از مرز به شدت محافظت شده بین دو کشور عبور کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت، این شخص صبح روز

عبور غیرقانونی مرد اهل کره شمالی از مرز حفاظت‌شده بین دو کره

ارتش کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد فردی از کره شمالی را به اسارت گرفته که در ارتدادی بالقوه و نادر، در بحبوحه همه‌گیری کرونا، از مرز به شدت محافظت شده بین دو کشور عبور کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت، این شخص صبح روز سه‌شنبه در نزدیکی ایستگاه بازرسی در بخش شرقی محدوده غیرنظامی که دو کره رقیب را جدا می‌کند، پیدا شده و این امر باعث شد عملیات فوری جست‌وجو انجام شود.

ستاد مشترک ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرد شناسایی‌نشده را تحت بازداشت قرار داده‌ایم و در حال بازجویی از وی هستیم.

این مورد عبور نادر از مرز در حالی اتفاق می‌افتد که قرنطینه‌های طولانی کره شمالی باعث شده تعداد متواریانی که وارد کره جنوبی می‌شوند، سال گذشته به کمترین میزان برسد.

“لی این-یانگ”، وزیر اتحاد کره جنوبی با ارجاع به تعطیلی مرزهای این کشور در ژانویه ۲۰۲۰، گفته است حدود ۲۰۰ نفر از کره شمالی سال گذشته در کره جنوبی ساکن شده‌اند که این تعداد، ۸۰ درصد کمتر از میزان پناهجویان کره شمالی در سال ۲۰۱۹ است.

آخرین مورد علنی فرار از کره شمالی مربوط به ماه نوامبر است که طی آن مردی سعی داشت از طریق مرز شرقی، به کره جنوبی متواری شود.

روابط بین دو کره پس از متوقف ماندن مذاکرات خلع سلاح بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن از سال ۲۰۱۹، به سردی گراییده است.

در ماه ژوئیه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وضعیت اضطراری اعلام کرد و یک شهر مرزی را پس از ورود غیرقانونی شخصی با علائم کووید ۱۹ از کره جنوبی به کره شمالی، تعطیل کرد.

کره شمالی هیچ مورد کووید ۱۹ را مورد تأیید قرار نداده، گرچه مقامات سئول با ارجاع به تبادلات فعال این کشور با چین- محل نخست ظهور ویروس- پیش از بستن مرز توسط کره شمالی، در صفر بودن موارد مبتلایان کووید ۱۹ آن تردید دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها