تاریخ انتشار : شنبه 1 ژانویه 2022 - 17:16
کد خبر : 182297

عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود آغاز شد

عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود آغاز شد

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی‌ گفت: عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود با اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار در روستای مهدی‌ خانلوی موران گرمی آغاز شد. بهشتی در جریان آغاز عملیات ساماندهی این رودخانه مرزی اظهار کرد: با رایزنی و توافقی که مرزبانی ایران با جمهوری آذربایجان به عمل آوردند، قرار شد تا شش هکتار از مسیر انحرافی

عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود آغاز شد

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی‌ گفت: عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود با اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار در روستای مهدی‌ خانلوی موران گرمی آغاز شد.

بهشتی در جریان آغاز عملیات ساماندهی این رودخانه مرزی اظهار کرد: با رایزنی و توافقی که مرزبانی ایران با جمهوری آذربایجان به عمل آوردند، قرار شد تا شش هکتار از مسیر انحرافی این رودخانه که به خاک کشور همسایه ملحق شده، انتظا و به خاک ایران برگردد.

وی تصریح کرد: این کار به دنبال فرسایش چندین ساله و انحراف مسیر حرکتی رودخانه بالهارود اتفاق افتاده که قرار شد با لای‌روبی و عملیات ساماندهی شرایط مناسبی را در مناطق مرزی خاک کشورمان شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی‌ گفت: رودخانه بالهارود با ساماندهی و همچنین لای‌روبی به مسیر اصلی خود باز می‌گردد تا دیگر شاهد از دست دادن اراضی کشورمان در این منطقه مرزی نباشیم.

بهشتی افزود: در مجموع در این منطقه سه عملیات خاکریزی، لای‌روبی و همچنین جاده‌کشی انجام می‌شود تا شش هکتار اراضی از دست رفته نیز به محدوده کشورمان بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه از محل ساماندهی رودخانه‌های مرزی که بالغ بر 33 میلیارد تومان است، شرکت آب منطقه‌ای هشت میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

بهشتی اضافه کرد: با اجرایی شدن این پروژه نه تنها جلوی فرسایش خاک در مناطق مرزی گرفته می‌شود بلکه شرایط مناسبی را در استفاده از این آب مرزی برای توسعه کشت و زرع منطقه به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی و لای‌روبی رودخانه بالهارود که در سال‌های اخیر مورد مطالعه و توجه جدی کارشناسان آب‌ منطقه‌ای قرار گرفته، بعد از اصلاح مسیر اصلی عملیاتی می‌شود تا شرایط مناسبی را برای مرزنشینان در استفاده از این ظرفیت خوب شاهد باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها