تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 17:55
کد خبر : 170092

فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر تبلور آرمان نوع‌دوستی است

فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر تبلور آرمان نوع‌دوستی است

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: فعالیت داوطلبانه در این جمعیت، تبلور آرمان نوع‌دوستی است. حجت‌الاسلام جواد نصیری ظهر امروز (۲۳ آذرماه) در آیین گرامی‌داشت داوطلبان هلال‌احمر خرم‌دره به آیاتی از سوره مائده اشاره کرد و گفت: هر فردی در روی زمین فسادی انجام و شخصی را عمداً بکشد، مرتکب فساد

فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر تبلور آرمان نوع‌دوستی است

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: فعالیت داوطلبانه در این جمعیت، تبلور آرمان نوع‌دوستی است.

حجت‌الاسلام جواد نصیری ظهر امروز (۲۳ آذرماه) در آیین گرامی‌داشت داوطلبان هلال‌احمر خرم‌دره به آیاتی از سوره مائده اشاره کرد و گفت: هر فردی در روی زمین فسادی انجام و شخصی را عمداً بکشد، مرتکب فساد و قتل نفس شده است.

وی با بیان اینکه حضور داوطلبان بدون چشم‌داشت مادی فقط بر اساس فطرت پاک بشری که خداوند متعال در انسان‌ها به ودیعه گذاشته، انجام می‌شود که این مهم تاثیر قابل توجهی دارد، تصریح کرد: در اهمیت کار داوطلبان همین بس که ۱۴۰۰ سال گذشته حضرت علی (ع) حمایت روانی را انجام می‌دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری اینکه داوطلبان و خیرین این جمعیت در چهار مرحله حمایت مالی، مشارکتی، مهارتی، فنی و هدایت این مجموعه را کمک می‌کنند، ادامه داد: داوطلبان باید با بهره‌مندی از آموزش‌های امدادی و نجات هلال‌احمر برای هم‌نوعان آستین بالا زده و کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از داوطلبان هلال‌احمر با فکر خود در تحقق برنامه‌های این نهاد یاری‌رسان هستند، متذکر شد: بزرگ‌ترین داوطلب تاریخ  حضرت علی (ع) است که با خوابیدن در بستر پیامبر (ص) سبب شد تا آسیبی به رسول گرامی اسلام (ص) نرسد.

وی با یادآوری اینکه داوطلبی اعتقاد ذاتی است که حتی با دستان خالی برای افراد نیازمند خدمت می‌کنند، افزود: عملکرد داوطلبان هلال‌احمر همان تفسیر قرآن است؛ چرا که داوطلبی ایثار، عدالت، اخلاقیات، فداکاری و شهادت بوده و کسی که جان خود را در راه خدمت به مردم از دست بدهد، شهید محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خرم‌دره نیز در ادامه این‌ مراسم با بیان اینکه داوطلبان هلال‌احمر در همه برهه‌ها و حوادث در کنار این مجموعه بوده و با همه توان ما را همراهی می‌کنند، تاکید کرد: داوطلبان در بخش‌های مختلف در همه حوادث و بلایا همواره پیشرو و پیش‌قدم در ارائه خدمات به هم‌وطنان بوده‌اند.

محمدرضا مرادی متذکر شد: بسیاری از ارائه خدمات با استفاده از ظرفیت داوطلبان هلال‌احمر محقق می‌شود که از جمله آن ارائه خدمات امدادی در حوادث و بلایا و سوانح جاده‌ای، ارائه خدمات در دوران شیوع بیماری کرونا که توسط اعضای جوانان بدون چشم‌داشت مالی در طرح‌های مختلف آمران سلامت، ناظران سلامت، تب‌سنجی و غربال‌گری به هم‌نوعان محقق شد.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌احمر خرم‌دره نیز با بیان اینکه داوطلبان هلال‌احمر همانند فرشتگانی هستند که بر بالین آسیب‌دیدگان از حوادث حاضر می‌شوند، بیان کرد: بالاترین عبادت همین خدمات و اقدامات بدون منت داوطلبان هلال‌احمر برای هم‌وطنان است.

حجت محمدی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در مقوله ارتقای امکانات، مسائل استخدامی و حقوقی داوطلبان امدادگران در هلال‌احمر بوده است، اضافه کرد: تا هشت سال گذشته پایگاه امداد و نجات جاده‌ای غزال در دست ابهر بود که با تلاش‌های انجام شده، این پایگاه به زیر مجموعه هلال‌احمر خرم‌دره ملحق شد و بیشترین خدمات امدادی را در سوانح رانندگی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها