اخبار 48

قوای محرکه جدید برای خودروهای سنگین

قوای محرکه جدید برای خودروهای سنگین

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل ضمن اشاره به تولید انبوه موتورهای OM۴۵۷ از آبان ماه سال جاری، از آغاز تولید انبوه نسخه جدید آن با توان بالاتر از نیمه نخست ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: کشنده جدید این شرکت به زودی نیز رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، جواد توسلی‌مهر با بیان اینکه موتور OM۴۵۷ با توان ۳۰۰ اسب بخار از آبان ماه امسال در شرکت ایدم به مرحله تولید انبوه رسید، اظهار کرد: تولید انبوه نسخه ۴۳۰ اسبی آن در نیمه نخست سال آینده آغاز خواهد شد که نسخه فعلی (موتور OM۴۵۷ با توان ۳۰۰ اسب بخار) بر روی اتوبوس‌ها و نسخه قوی‌تر آن بر روی کشنده‌های فعلی نصب خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل ضمن اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای ایران خودرو دیزل در حوزه قوای محرکه، با بیان این‌که در پروژه‌های تحقیق و توسعه محصولات دیزل، موتور خودروی ون از ۶۹G۴ به ۳TZ ارتقا یافته است، گفت: این اقدام سبب ارتقای سطح استاندارد آلایندگی شده است. این محصول با تغییرات جدید و ظرفیت سالانه ۳۰۰ دستگاه، تجاری‌سازی و تولید شده است.

وی از رونمایی کشنده جدید ایران‌خودرو دیزل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کشنده مطابق با استانداردهای روز و بر مبنای پلتفرم داخلی طراحی شده و دارای طراحی جدید و به‌روز اتاق است.

این مدیرعامل صنعتی بازار را نیازمند کامیونت‌ با فضای بار بیشتر دانسته و افزود: از جمله اقداماتی که در سال جهش تولید محقق شد، اجرای پروژه کامیونت آترین با موتور کامینز یورو ۵ در داخل است که درحال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت، در دست اقدام است.

تولید اولین کشنده داخلی

توسلی‌مهر ضمن اشاره به تولید اولین کشنده داخلی تحت عنوان S۱۹۴۳ در ایران‌خودرو دیزل، گفت: تاکنون کشنده داخلی در کشور تولید نشده و این نخستین گام برای تولید این نوع محصولات است که مطابقت با استاندارد آلایندگی و مجهز به موتور یورو ۴ است. در گذشته چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت؛ اما این امکان در راستای تامین نیاز بازار به کشنده تک‌محور با توان و گشتاور بالا و همچنین افزایش سهم بازار شرکت ایران‌خودرو دیزل در بخش کشنده فراهم شده است. این پروژه نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل ادامه داد: کشنده S۲۶۳۰ نیز از دیگر محصولات توسعه یافته شرکت ایران‌خودرو دیزل است که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و دارای ویژگی‌هایی از جمله افزایش توان موتور، بهبود شرایط اتاق و تبدیل از حالت تک‌کابین به دو کابین است. تعداد ۲۰ دستگاه از این کشنده طبق تعهدات ایجاد شده، تا انتهای سال تحویل داده خواهد شد.

وی به پروژه‌های تولید مینی بوس آرین شش و هفت متری اشاره کرده و گفت: مینی بوس آرین شش متری دارای موتور کامینز و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است که طبق این استاندارد آلایندگی، فیلتر ذرات معلق (DPF) در این محصول حذف شده است؛ این اقدام سبب کاهش هزینه تولید شده است. رفع مشکلات منتج از نصب فیلتر ذرات معلق (DPF) در خدمات پس از فروش و ارتقای وضع کیفی محصول، از اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

توسلی‌مهر برای استقبال بازار ازتولید  مینی‌بوس هفت متری ابراز امیدواری کرده و اظهار کرد: پس از استقبال بازار از این محصول که از اهداف تولید آن نیز به‌شما می‌رود، می‌توان به سمت گسترش سبد محصولات، افزایش سهم بازار و ارتقای رقابت‌پذیری محصولات حرکت کرد. این محصول قابلیت تولید به صورت دو در و تک در را هم دارد.

این در حالی است که چندی پیش، فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو) در مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پنج شهر کشور، ضمن اشاره به تنوع سبد محصولات ایران‌خودرو دیزل، اعلام کرد که در صورت حمایت مالی و تضمین خرید محصولات، وعده می‌دهیم که ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم. یکی از مشکلات اصلی بازار خودروهای تجاری متصل بودن بازار این بخش به اشخاص حقیقی است. حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط بهره‌بردار می‌تواند رونق بیشتری به تولیدات تجاری دهد که نیازمند سیاست‌گذاری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *