تاریخ انتشار : دوشنبه 3 ژانویه 2022 - 17:14
کد خبر : 184274

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه استان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد. محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان در

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه استان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان در هشت سال دفاع مقدس مدال افتخار حماسه آفرینی را برگردن خود آویخت و حاصل این رشادت‌ها و دلیری‌ها تقدیم ۶۳۰۰ شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی بود.

وی تأکید کرد: مردم لرستان امروز نیز در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدا با تمام توان در میدان حضور دارند.

رشیدی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور در شرایط فعلی و محرومیت دوچندان استان، تصریح کرد: با وجودی که لرستانی‌ها در نرخ بیکاری در صدر جدول  هستند، اما ارادت‌شان به نظام جمهوری اسلامی کم نشده و ولایت‌مداری از مهم‌ترین خصیصه‌های مردم استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: لرستانی‌ها با توجه به روحیه حماسی که دارند علاقه وافری به اسلحه دارند و اسلحه‌های زیادی در دست مردم مناطق عشایری این خطه از کشور هست؛ ولی هیچگاه از طرف آن‌ها یک فشنگ هم علیه نظام شلیک نشده است، بلکه در اشعار شاعران لر و در ادبیات بومی همیشه از دفاع از تمامیت ارضی وطن، ارزش‌های ملی و مذهبی و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفته شده است.

وی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «رزم لرها قبل‌از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است»، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با یک همگرایی و هم‌افزایی گوشه‌ای از این رشادت‌ها را احصاء کنیم.

رشیدی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در پیشبرد بسیاری از فعالیت‌ها، تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی می‌توانند در گردآوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان، شهدا و آزادگان نقش مؤثری داشته باشند و در سیر مراحل تولید کتب حوزه دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس استان همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به کارکرد سفرهای کاروانی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: با توجه به این‌که سفرهای راهیان نور لغو شده، می‌توان از  ظرفیت گروه‌های جهادی که در زمان ورود کاروان‌ها به مناطق عملیاتی به زائران خدمت رسانی می‌کردند، در مصاحبه‌های تاریخ شفاهی و دیگر مراحل تولید کتاب دفاع مقدس استفاده کرد.

وی با بیان اینکه لرستان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده، افزود: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد.

رشیدی تأکید کرد: بعداز افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان غرفه‌هایی به نقش دانشگاه‌ها، شهدای دانشجو و کارکردهای دانشجویان در زمینه دفاع مقدس اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها