تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 1:29
کد خبر : 75605

لزوم ارتقای دانش بیمه‌شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

لزوم ارتقای دانش بیمه‌شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح ۳۰۷۰ و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمی توانند از آن استفاده کنند اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید بررسی کرد که اگر طرح ۳۰۷۰ در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در

لزوم ارتقای دانش بیمه‌شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح ۳۰۷۰ و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمی توانند از آن استفاده کنند اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید بررسی کرد که اگر طرح ۳۰۷۰ در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در شعب و کارگزاری‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، حسن صادقی در سلسله‌ نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، با بیان اینکه همه جامعه هدف ما با سیستم و تکنولوژی روز برای استفاده از سرویس های غیرحضوری در بستر اینترنت آشنا نیستند گفت: مجموعه خدمت دهندگان آموزش های لازم را دیده‌اند، اما آیا جامعه هدف توانایی و اطلاعات لازم را دارد که بتواند از همین گوشی موبایل به درستی استفاده کند؟.

وی افزود: خدمت گیرندگان ما که نمی توانند از این تکنولوژی استفاده کنند به مجموعه های خدمت رسان و پاسخگو مراجعه می کنند. به عنوان مثال در یکی از شهرک‌های غرب تهران، کارگر بازنشسته ای به یکی از مجموعه های خدمات دولت مراجعه کرده و برای گرفتن حکمش هفت میلیون تومان از او گرفته‌اند!.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح ۳۰۷۰ و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمی‌توانند از آن استفاده کنند اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید بررسی کرد که اگر طرح ۳۰۷۰ در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در شعب و کارگزاری‌ها هستیم. لازم است مکانیسمی طراحی شود تا دانش و اطلاعات جامعه هدف برای استفاده از این ابزار خوب و موثر را ارتقاء دهیم.

صادقی تاکید کرد که دانش خدمت گیرنده باید به روز شود تا بتواند فرایند این خدمت را به خوبی طی کند. خدمات غیرحضوری، کاری خوب و ارزشمند است، اما اگر ما به عنوان شرکای اجتماعی نظارت نکنیم این طرح به سرنوشت سایر طرح هایی که تا اجرا رفته و بعد متوقف شده دچار می شود. باید نظارت و کنترل کنیم تا طرح استمرار یابد.

به گزارش ایسنا، علی خدایی، رئیس کانون شورای اسلامی کار استان تهران نیز با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام شده در تهران ۷۰ درصد از جامعه هدف که تحصیلات دانشگاهی داشتند از طرح ۳۰۷۰ ابراز رضایت داشتند گفت: باید نظرسنجی برای سایر استان‌ها و مناطق محروم انجام شود همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی برای جامعه هدف سازمان افزایش یابد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید تمرکز آموزش و اطلاع رسانی را به نقاط دورتر ببریم گفت: علی رغم اینکه آموزش ها کم بوده است، اما در مقایسه با اطلاع رسانی برای سایر برنامه ها در نهادهای دیگر، یک سر و گردن بالاتر بود. این زحمات هنوز جای کار و تلاش بیشتر دارد و باید تلاش کنیم آموزش های بیشتری به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی افزود: همه گیری کرونا با حذف دفترچه های درمانی همزمان شد؛ از یک سو از بار مراجعات به شعب برای تمدید دفترچه ها کاسته شد، اما از سوی دیگر مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی بیشتر شده بود و این یک سرگردانی را در جامعه هدف در پیک کرونا به دنبال داشت.

خدایی ادامه داد: البته این را هم درک می کنیم که این اتفاقات گذراست و مسیر باید ادامه یابد. اگر سه جانبه گرایی و استفاده از نظر شرکای اجتماعی در ابتدای چنین طرح‌هایی مدنظر باشد، با تبعات کمتر و سرعت بیشتری می توان آنها را به نتیجه رساند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها