تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دسامبر 2021 - 16:50
کد خبر : 147855

مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد/ مدیران جسور پای کار بیایند

مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد/ مدیران جسور پای کار بیایند

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به‌عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالی است که مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور

مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد/ مدیران جسور پای کار بیایند

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به‌عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالی است که مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات کرمان اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان قبل از انقلاب راه اندازی شد و آمریکائی ها آنجا حضور داشتند تا شرکت مس را اداره کنند و کوچکترین اطلاعات و دانش فنی برای اداره شرکت، ساخت قطعات و … در اختیار ایرانیان قرار نمی دادند اما امروز قضیه متفاوت شده است و با شرکت های دانش بنیان توانمند در استان کرمان و کشور آمادگی تولیدات بسیاری از قطعات کارخانجات را دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: مجلس با بضاعت خود از فعالیت‌های تولیدی بخش خصوصی حمایت و در راستای رفع مشکلات این حوزه ازجمله بانکی و مالیاتی و سایر موارد اقدام می کند و این اقدامات در گذار ایران از گردنه دشوار تحریم ها خود را نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا کاری نبوده که علیه ایران انجام ندهد و فشار حداکثری رییس جمهور پیشین این کشور بر ایران در دنیا نمونه نداشت که با این وجود مسیر اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران و تولید برای عزت کشور و گذار از این دوره موثر است.

پورابراهیمی اضافه کرد: ظرفیت نیازسنجی کالاهای مورد نیاز و تولید آن در استان کرمان وجود دارد لذا درخواست داریم که این ظرفیت‌ها را با مدلی موفق و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: سالانه میانگین ۸۰۰ میلیون دلار واردات الکترود گرافیکی برای صنعت فولاد کشور داریم لذا در زمانی‌که تراز تجاری ایران با ۳۵ میلیارد دلار بسته می شود، این رقم، عدد پایینی نیست. بسیاری از این محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور وارداتی است و استان کرمان می تواند ۲۵ درصد این ظرفیت را جذب و تولید کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به‌عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالی است که مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

پورابراهیمی عنوان کرد: تمامی لاستیک خودروهای فوق سنگین تراک ها به عنوان نیاز امروز صنایع و معادن کشور، وارداتی و سالانه عددی قابل توجه ارزبری از کشور دارد، در حالی که شرکت های لاستیک ما جزو هشت رتبه برتر دنیا هستند و امکان تولید این محصولات داخل کشور وجود دارد اما هیچ شرکتی در این راستا اقدام نمی کند که باید با نیازسنجی این اقلام را تولید کنیم.

وی افزود: باید با برقراری ارتباط پارک علم و فناوری و صنعت، بومی سازی و تجهیز شرکت های دانش بنیان کشور، تقویت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایش نمونه‌های تولید شده داخلی به شرکت ها از طریق نمایشگاه نهضت تولید کرمان کارنامه موفقی دارد که نشان می دهد جمهوری اسلامی با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها و تحریم ها، توانمندی تولید نیاز خود را دارد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا از برجام خارج و تعهدات خود را اجرا ‌نکرد ‌و با ادبیاتی سخیف اعلام می کند که پس از بازگشت ایران به برجام، تعهدات خود را رعایت می‌کنیم، در حالی که خودشان در ابتدا از برجام خارج شدند.

وی تاکید کرد: راه مواجهه با دشمنان با ادبیات سخیفشان این است که روی پای خود بایستیم و صنعت کشور را با اتکا به بومی سازی پیش ببریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پاسخ آمریکا را با بومی سازی و صادرات و جهش تولید خواهیم داد، خاطرنشان کرد: حتی برخی از مسئولان آمریکا می‌گویند با اوضاع جدید باید مذاکره کنیم و در این شرایط هر هفته ممکن است که تعهدات هفته قبل خود را به علت گذشت زمان رعایت نکنند، پس قابل اعتماد نیستند و پاسخ آمریکا را با توسعه اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی خواهیم داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها