بازی و سرگرمی

مایکروسافت به نگرانی های سونی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد پاسخ می دهد

به گزارش نيو نيوز 1 و به نقل از gametplay مایکروسافت به نظرات سونی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد در حال انتظار و ضد رقابت بودن آن پاسخ می دهد.

مایکروسافت به دلیل تلاش برای بستن خرید اکتیویژن بلیزارد، با بررسی های سختی از سوی نهادهای نظارتی در سراسر جهان مواجه است. مایکروسافت با توجه به اندازه اکتیویژن بلیزارد باید نگرانی‌های مربوط به کنترل فزاینده خود بر بازار بازی را برطرف کند. این بررسی ها حداقل به اظهارات و افشاگری های جالبی منجر شده است. آخرین نمونه در پاسخ به خود سونی است که ادعا می‌کرد محبوبیت Call of Duty آنقدر قابل توجه است که هیچ دارنده پلتفرمی نباید آن را داشته باشد. مایکروسافت طبیعتاً مخالف است.

استدلال سونی که به عنوان بخشی از بررسی مداوم برزیل در مورد خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت مطرح شد، ادعا می‌کند که محبوبیت Call of Duty بر انتخاب کنسول توسط کاربران تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، وفاداری بازیکن Call of Duty به این معنی است که یک رقیب هرگز نمی تواند موفقیت خود را بازسازی کند. نکته این است که مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد و Call of Duty را با آن خریداری می‌کند، ضدرقابتی است. مایکروسافت اکنون بیانیه‌ای در مخالفت با نکته Call of Duty صادر کرده است که انکار آن دشوار است.

مایکروسافت با اشاره به این که سونی تنها طرفی است که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند، شروع می‌کند، در حالی که سایر نهادهای شخص ثالث که مورد مشورت قرار گرفته‌اند، احساسات مشابهی در مورد خرید ندارند. علاوه بر این، مایکروسافت بر این باور است که سونی در مورد خود متناقض است. مایکروسافت اشاره می کند که معاملات انحصاری نیز جزء کلیدی استراتژی تجاری خود سونی بوده است. در واقع، سونی فعالانه در حال انجام معاملاتی است که در آن توسعه دهندگان باید توافق کنند که بازی های خود را در Xbox Game Pass منتشر نکنند.

Call of Duty games on PlayStation - gametplay.com

چندین استدلال متقابل دیگر توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از سند 27 صفحه ای ارائه شده توسط نهاد نظارتی برزیل ارائه شده است. اینها شامل قصد مایکروسافت برای ادامه انتشار بازی های Call of Duty در پلی استیشن، تجزیه و تحلیل در مورد اینکه چگونه Xbox Game Pass تنها یکی از راه هایی است که گیمرها برای بازی کردن پرداخت می کنند، خدمات اشتراک رقابتی خود سونی و غیره است.
تمرکز ویژه سونی و مایکروسافت در مورد عرضه Call of Duty به Xbox Game Pass است. در حالی که گفته‌های سونی نگرانی‌ها را مبنی بر اینکه Call of Duty تغییری به سمت کنسول‌های ایکس‌باکس ایجاد می‌کند، تکذیب می‌کند، این از طریق لنز Call of Duty است که از طریق اشتراک Xbox Game Pass ارائه می‌شود. پاسخ مایکروسافت به طور مشابه بر این موضوع متمرکز است که چرا بازی Call of Duty روز اول در Xbox Game Pass ضد رقابتی نیست.

برای مصرف کنندگان، این استدلال به سختی قابل درک است. درک این موضوع آسان است که مایکروسافت مالکیت Call of Duty و ارائه آن در Xbox Game Pass یک موهبت بزرگ خواهد بود. حتی ممکن است در دراز مدت به سونی آسیب برساند، زیرا Call of Duty در پلتفرم های پلی استیشن بسیار محبوب است. اگرچه این لزوماً به این معنی نیست که خرید مایکروسافت ضد رقابت است. همیشه بازی‌های جدیدی وجود خواهند داشت، و حتی اگر Xbox در سال‌های آینده محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کند در حالی که پلی‌استیشن کاهش می‌یابد، این برای صنعت نیز طبیعی است. این که آیا هر یک از اینها بر خرید مایکروسافت تأثیر می گذارد یا خیر، موضوع کاملاً دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *