تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 22:25
کد خبر : 113521

مجازات قانونی برای افرادی که بهداشت عمومی را تهدید کنند

مجازات قانونی برای افرادی که بهداشت عمومی را تهدید کنند

ایسنا/اصفهان داستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه از برخورد قاطعانه با متمردین و اخلال گران نظم عمومی و متخلفان با استناد به ماده ۶۸۸ و ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی خبرداد. سیدنصرالدین صالحی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اصول فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: دستگاه‌ قضایی شهرستان

مجازات قانونی برای افرادی که بهداشت عمومی را تهدید کنند

ایسنا/اصفهان داستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه از برخورد قاطعانه با متمردین و اخلال گران نظم عمومی و متخلفان با استناد به ماده ۶۸۸ و ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی خبرداد.

سیدنصرالدین صالحی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اصول فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: دستگاه‌ قضایی شهرستان با تمام ظرفیت و بهره‌گیری از قوانین جزایی و کیفری در راستای کاهش ترددهای درون و برون شهری بر الزام عمومی شهروندان به قرنطینه خانگی تاکید می‌کند.

وی، با بیان اینکه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با خودروهای متخلف برخورد قاطعانه نظامی و امنیتی می‌شود، افزود: در صورت مشاهده تردد هر خودرویی با متخلف برخورد قضایی شده و خودرو به مدت یک ماه توقیف و جریمه نقدی نیز اعمال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، با تاکید بر لزوم قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون و برون شهری، ضمانت اجرایی تامین امنیت بهداشتی شهروندان را مواد ۶۸۸ و ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی دانست و خاطرنشان‌کرد: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در صورتی که تردد تهدیدی علیه بهداشت عمومی ایجاد کند حکم قضایی یک سال حبس برای متخلف در بردارد، همچنین، بر اساس ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی اگر فردی عامل انتقال بیماری کشنده باشد و به واسطه عدم رعایت حدود خودمراقبتی جنایتِ‌فوتی رخ دهد، فرد مجرم شناخته شده و بر حسب تشخیص مراجع قضایی در صورت تعمدی بودن حکم قصاص و غیرتعمدی حکم پرداخت دیه کامل صادر می‌شود.

صالحی، بر حمایت قضایی کامل از متصدیان در ایستگاه‌های غربالگری تاکید کرد و افزود: افراد مستقر در ایستگاه‌های غربالگری اعم؛ از نیروهای امدای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی، داوطلبان و سمن‌ها در حمایت کامل قضایی بوده و بروز هرگونه تعرض یا برخورد نامناسب به منظور تمرد نسبت به مامور دولت و اخلال در نظم عمومی تلقی می‌شود و بنابر قانون، با خاطیان برخورد خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها