تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 23:43
کد خبر : 105410

محدودیت‌های کرونایی از جمعه در خراسان جنوبی اعمال می‌شود

محدودیت‌های کرونایی از جمعه در خراسان جنوبی اعمال می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معتمدیان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، این محدودیت ها از ساعت صفر جمعه 8 فروردین شروع شده تا ساعت 24 جمعه 15 فروردین ادامه دارد. محمدصادق معتمدیان، امشب ۷ فروردین در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ

محدودیت‌های کرونایی از جمعه در خراسان جنوبی اعمال می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معتمدیان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، این محدودیت ها از ساعت صفر جمعه 8 فروردین شروع شده تا ساعت 24 جمعه 15 فروردین ادامه دارد.

محمدصادق معتمدیان، امشب ۷ فروردین در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق این دستور العمل، محدودیت‌هایی در ترددهای برون شهری اعمال می‌شود، تصریح کرد: از ساعت صفر امشب، صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است، لذا قاطعانه از ورود مسافران و گردشگران غیر بومی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی افزود: خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع  است و  این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و باید از کنار گذرها و کمربندی‌ها عبور کنند.

معتمدیان با بیان اینکه از مهمانان استان می‌خواهیم هرچه سریع تر نسبت به برگشت به شهر خود اقدام کنند، گفت: این مصوبه شامل ممنوعیت ورود هم استانی‌ها که ساکن دیگر استان‌ها هستند نیز می‌شود لذا بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی، مسافران هرچه سریع تر به محل سکونت خود بازگردند چرا که با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم (رسمی و غیر رسمی) که  تجمع افراد را به همراه دارد، ممنوع است، افزود: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت رسان ها مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر محدود شدن حضور مردم در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، اظهار کرد: ورود به اماکن تفریحی، تفرجگاه ها و بوستان ها نیز شامل این محدودیت‌هاست.

معتمدیان با بیان اینکه این محدودیت‌ها در روز طبیعت به طور ویژه اجرا می‌شود، تصریح کرد: اساس این دستورالعمل، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ تمامی هزینه‌های جانبی توقیف شده و برای افراد خاطی، جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان نیز تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مردم نگران تامین مایحتاج ضروری خود نباشند، خاطرنشان کرد: در زمان اعمال محدودیت‌ها، ورود کالاهای ضروری هیچ محدودیتی ندارد و همچنان ادامه خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی از تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی نیز گفت و ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های ستاد مقابله با کرونای استان، چندین محموله ژل، مایع ضدعفونی کننده و ماسک وارد استان شده و بر اساس اولویت بندی‌های تعیین شده در سطح استان توزیع شده است.

معتمدیان با درخواست از مردم برای رعایت موارد بهداشتی، یادآور شد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی، به زودی شاهد برپایی جشن شکست کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم در مرحله آموزش، توجیه و اغناسازی موارد بهداشتی را رعایت کردند، افزود: مسافران هرچه سریع تر به محل سکونت خود بازگردند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود چرا که در صورت تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در صورت تمدید طرح تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت، یادآور شد: در طول مدت اجرای طرح، برخی مشاغل تعطیل شده، برخی با محدودیت فعالیت خواهند کرد و برخی از مشاغل ضروری به فعالیت خود ادامه خواهند داد و گشت‌های بازرسی بر امور صنفی نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها