مخاطبان از طریق ۳۷ شبکه داخلی و بینالمللی، میهمان جشنهای دهه کرامت هستند
ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی جزئیات برنامههای ویژه دهه کرامت برای پخش از رسانههای داخلی و برون مرزی را تشریح کرد.
محمدمهدی خیرجو با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پوشش گسترده این برنامهها، اظهار کرد: به مناسبت دهه پربرکت کرامت، افزون بر ۳۰۰ برنامه تولیدی و پوششی تدارک دیده شده که از ۳۷ شبکه ملی و بینالمللی پخش خواهد شد، همچنین بیش از ۱۰۰ برنامه تولیدی برای پخش در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی و ویژه برنامهای در پلتفرم روبیکا تدارک دیده است.
پوشش گسترده برنامهها در رسانه ملی
به گفته خیرجو در این ایام بسیاری از شبکههای سراسری صداوسیما برنامههای حرم مطهر رضوی را پوشش خواهند داد و طبق هماهنگیهای صورت گرفته، مخاطبان میتوانند از طریق شبکههای یک، دو، سه، چهار، پنج، قرآن، افق، پویا و شبکههای رادیویی زیارت، جوان، معارف، اقتصاد و سلامت این برنامهها را پیگیری کنند، ضمن آنکه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی نیز به صورت خاص و ویژه برنامههای دهه کرامت را برای علاقهمندان پوشش خواهد داد.
استفاده از بستر رسانههای بینالمللی و ماهواره
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تعامل ایجاد شده با شبکههای بین المللی و ماهوارهای، به ویژه در دهه کرامت را گامی موثر در ترویج فرهنگ و سیره رضوی اعلام و اظهار کرد: براساس تاکیدات تولیت محترم آستان قدس رضوی، توجه به مخاطبان بینالمللی از اولویتهای این مرکز است و در همین راستا در دهه کرامت امسال، بسیاری از شبکههای بینالمللی از جمله اسلام اصیل، ثقلین، الولایه، الصراط، الایام، الانوار ۲، هدهد، الاهواز، کربلا، المعارف و شبکههای برون مرزی الکوثر و سحر در انعکاس برنامههای آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط های زنده با بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) سهیم خواهند بود.
۳۴ هزار دقیقه برنامه تولیدی و پوششی از آستان قدس رضوی
خیرجو درباره میزان تولید این برنامهها نیز گفت: در دهه کرامت ۵۸۳ ساعت برنامه معادل بیش از ۳۴ هزار دقیقه پوشش رسانهای برنامهریزی شده است که به پوشش ۲۲۰ ویژه برنامه این ایام در رسانههای داخلی و بینالمللی منجر خواهد شد.
تشکیل ستاد خبری برای تسهیل فعالیت اصحاب رسانه
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تشکیل ستاد خبری برای تسهیل فعالیت اصحاب رسانه، از دیگر اقدامات این ایام خواهد بود.
خیرجو در این خصوص گفت: ایجاد بستر مناسب برای تهیه خبر، گزارش و تصویر از حرم مطهر رضوی یکی از راهبردهای کلان در مرکز ارتباطات و رسانه است و تلاش خواهیم کرد با بهبود شرایط فعالیت حرفهای، تعامل گستردهتری با اصحاب رسانه داشته باشیم و همکاران عزیز رسانهای بتوانند به عنوان سفیران پیام رضوی، بیش از پیش موثر و منشاء برکات باشند.
افتتاح شبکههای انگلیسی و اردو زبانان، راهاندازی پرتال نوین جامع
خیرجو با اشاره به دیگر برنامههای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: افتتاح خبرگزاری آستان نیوز، راهاندازی پرتال نوین جامع و آغاز به کار شبکه ماهوارهای امامرضا(ع) به زبان اردو و انگلیسی نیز سه اقدام مهم در حوزه فعالیتهای رسانهای آستان قدس رضوی است که به برکت دهه کرامت محقق خواهد شد. همچنین از کتاب اطلس جغرافیای آستان قدس رضوی رونمایی میشود که در آن موقعیت مکانی تمامی مراکز و مجموعههای مرتبط با آستان قدس رضوی در داخل حرم مطهر، در شهر مشهد مقدس، در استان و در نقاط مختلف کشور مشخص شده است.
رونمایی از سامانه افکارسنجی آنلاین
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: رونمایی از سامانه افکارسنجی آستان قدس رضوی نیز از دیگر اقدامات این مرکز در دهه کرامت است که با بهرهمندی از این سامانه، زین پس پروژههای نظرسنجی در آستان قدس رضوی به صورت آنلاین انجام میشود.
خیرجو افزود: با استفاده از این سامانه، در دهه کرامت ۱۶ نظرسنجی از فعالیتها و خدمات آستان قدس رضوی توسط خادمیاران انجام خواهد شد که نتایج آن پس از بررسی و تحلیل، برای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمترسانی به زائران و مجاوران، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بر اساس گزارش روابطعمومی آستان قدس رضوی، وی رونمایی از سایت ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی را از دیگر فعالیتهای این مجموعه برشمرد و گفت: این سایت با الگوگیری از نمونههای موفق میز خدمت الکترونیکی، به ارائه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از طریق بستر وب اقدام میکند.
خیرجو تبلیغات محیطی در مبادی ورودی شهر از جمله فرودگاه و راهآهن را از دیگر فعالیتهای این مجموعه برشمرد و گفت: تلاش شده است با همکاری و تعامل با شهرداریهای سراسر کشور، جای جای ایران اسلامی به شمیم بارگاه منور رضوی معطر شود.
منبع:ایسنا