مدیران مدارس از یادگیری دروس توسط دانش آموزان مطمئن شوند
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه مدیریت و چگونگی انجام مسئولیتها در شرایط کرونا، توانمندی و تابآوری جامعه را میسنجد، گفت: جامعه بر دشواری و عظمت فعالیت مدیران مدارس و معلمان در شرایط کرونا آگاه است و آن را درک میکند.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در ادامه سلسله نشستهای ارتباط هفته و در نشست با مدیران مدارس شهرستانهای استان تهران و در ارتباط با بیش از ۳۰۰۰ نفر از مدیران مدارس شهرستانهای استان تهران که در بستر فضای مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: همه ما اعضای خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستیم و این خانواده نیازمند تعامل، گفتگو و تبادل تجربه با یکدیگر است.
وی افزود: کرونا محدودیتهای گستردهای را برای آموزشوپرورش ایجاد کرد و امکان حضور در مدارس و دیدار مستقیم با مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان را از ما گرفت. در این شرایط وجود شبکه شاد و ارتباط در بستر فضای مجازی، فرصتی از راه دور ایجاد کرد تا بتوانم از تلاشهای همکارانم تشکر و قدردانی کنم.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به جهانی بودن پدیده کرونا تصریح کرد: کرونا بهطور ناگهانی شیوع پیدا کرد و تمام نظامهای زندگی مردم را تحت تأثیر قرارداد و همه جوامع و مردم را با چالش مواجه کرد اما موجب سنجش و آزمون توانمندیها در جوامع و دستگاهها شد. مدیریت و چگونگی انجام مسئولیتها در این شرایط برای رسیدن به اهداف و چشماندازهای تعیینشده، توانمندی و تابآوری جامعه را میسنجد و معیاری برای سنجش سختکوشی، فداکاری، خلاقیت، مسئولیتپذیری و شادابی جامعه است.
حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه افتخار میکنم در دستگاهی فعالیت میکنم که از این آزمون بزرگ جهانی، سرافراز بیرون آمده است، گفت: با تلاشهای مستمر مدیران مدارس و معلمان و با علم به اینکه کرونا بهطور ناگهانی فشار عظیمی را بر نظام آموزشی وارد کرد که در آن نقش مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و خانوادهها با تغییراتی روبرو شد و در این شرایط موفق شدیم نظام آموزشی را از آسیبهای کرونا محافظت کنیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: فعالیتهای آموزش و پرورش تاکنون در مدرسه و در ساعتهای معینی انجام میشد، اما با شیوع کرونا تمام این شرایط تغییر کرد و فعالیتها از ارتباط حضوری در مدارس به ارتباط غیرحضوری در بستر فضای مجازی تبدیل شد و تفاوت بین این دو شکل از فعالیت، بسیار زیاد است. در این شرایط مدیران مدارس باید محدودهای بسیار وسیعتر از فضای فیزیکی یک مدرسه را کنترل کنند و باید بدانند که از بار مسئولیت آنها کاسته نشده است. مدیران مدارس باید از طریق بستر مجازی بر فعالیت معلمان و آموزش دانش آموزان نظارت کنند و معلمان نیز به ارائه آموزش باکیفیت به دانش آموزان تلاش کنند و از آنها بازخورد آموزشی بگیرند.
منبع:ایسنا