مدیریت دانشگاه ها پیشگام تغییر در حوزه فرهنگ باشند
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با انتقاد از اینکه فعالیتهای فرهنگی دارای برچسب اختصاصی حوزه فرهنگی است، گفت: اگر بنا باشد تغییری در حوزه فرهنگ دانشگاهها رخ دهد اولین کسی که باید رقم زننده این تغییر باشد، مدیریت دانشگاه است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی درنشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اینکه گروههای مرجع در سالهای اخیر تغییراتی کردند، خطاب به معاونان دانشگاهها تصریح کرد: گروههای کم اطلاع مانند بخشی از سلبریتیها در گروههای مرجع قرار گرفتهاند و بخشی از ورزشکاران که تخصص لازم را ندارند نیز در این جایگاه قرار گرفتهاند که در این میان ماموریت و مسؤولیت شما را سنگینتر میکند.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه در این میان تعریف مواجهه درست با مخاطب برای داشتن اثرگذاری مطلوب، دارای اهمیت است، گفت: موضوع، دیگر این نیست که بگوییم مخاطبهای ما تنها فعالان، نهادهای دانشجویی، تشکل های دانشجویی و… هستند. این حیطه جزئی از فضای ماموریتی معاونان فرهنگی در دانشگاههای علوم پزشکی است.
رستمی، میدان کار فرهنگی را بسیار وسیع دانست و گفت: رقابت در جایی رخ میدهد که ما میدان محدود و عملگران و کنشگران متعددی داشته باشیم اما اگر میدان را به وسعت بیماران، مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی، بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز خصوصی حوزه بهداشت و درمان، کلاسهای درسی و پژوهشها، فعالیتهای فرهنگی و … ببینیم وضعیت متغیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه آسیبی که متوجه ما بوده است و ظلمی که به حوزه فرهنگی و فعالیتهای از این دست در دانشگاهها کردهایم این است که فعالیتهای فرهنگی دارای برچسب اختصاصی حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ما کلاسهای درس، آزمایشگاهها، مطبها، بیمارستانها، اتاق عملها و مراکز بهداشت را “فرهنگی” ندیدیم و عنوان فوق برنامه به فعالیتهای فرهنگی دادیم. بیتردید اگر بنا باشد تغییری در حوزه فرهنگ دانشگاهها رخ دهد اولین کسی که رقم زننده این تغییر باشد، مدیریت دانشگاه است و اساتید دانشگاه اولین گروه موثر در این حوزه هستند.
به گزارش مفدا، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پایان، اظهار کرد: فکر میکنم اگر ما دنبال کشف، طرح و تدوین و ارایه پیوستهای فرهنگی فعالیتهای دانشگاهی باشیم و ماموریت جدی خود را به دستهبندی حوزههای عملیات فرهنگی اختصاص دهیم موفق خواهیم بود. باید به دنبال نقاط انتقال پیام باشیم و این نقاط کنشگران انسانی هستند، اگر با این نگاه به دنبال کار فرهنگی باشیم چه بسا کارهای مستقیم فرهنگی را به مجموعههایی که در کار هستند بسپاریم و اموری را که بر زمین مانده است و از سختترین کارها است به درستی به سرمنزل مقصود می رسانیم.
انتهای پیام