تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 21:31
کد خبر : 75487

مردم با وجود تغییر مزه، نگران سلامت آب شرب نباشند

مردم با وجود تغییر مزه، نگران سلامت آب شرب نباشند

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: در شرایط کم آبی و ساعات اوج مصرف تعدادی از چاه ها با هماهنگی واحد کنترل کیفی وارد مدار می شوند، به همین دلیل ممکن است مردم تغییری در مزه آب احساس کنند، اما به لحاظ کیفیت و سلامت آب شرب از

مردم با وجود تغییر مزه، نگران سلامت آب شرب نباشند

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: در شرایط کم آبی و ساعات اوج مصرف تعدادی از چاه ها با هماهنگی واحد کنترل کیفی وارد مدار می شوند، به همین دلیل ممکن است مردم تغییری در مزه آب احساس کنند، اما به لحاظ کیفیت و سلامت آب شرب از هر لحاظ مطمئن باشند.

فهیمه امیری در نشست هم اندیشی کنترل و نظارت بر سلامت آب شرب استان اصفهان،  با تاکید بر لزوم کار شبانه روزی همکاران در شرایط بحران، اظهار کرد: هرگونه شکایت مشترکین از کیفیت آب به صورت تک به تک و حضوری بررسی می شود.

وی با بیان اینکه عمده آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ از آب تصفیه خانه بابا شیخعلی تامین می شود، افزود: در شرایط کم آبی و ساعات اوج مصرف تعدادی از چاه ها با هماهنگی واحد کنترل کیفی وارد مدار می شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: به همین دلیل ممکن است مردم تغییری در مزه آب احساس کنند، اما به لحاظ کیفیت و سلامت آب شرب از هر لحاظ مطمئن باشند، زیرا سلامت شهروندان خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است.

وی افزود: در صورتی که آب چاه در روستایی کیفیت مناسب نداشته باشد به طور قطع برای شرب استفاده نمی شود و آب مورد نیاز این گونه روستاها به وسیله تانکرهای سیار تامین می شود.

امیری، کلرسنجی روزانه را از وظایف اصلی آزمایشگاه ها دانست و بر شست و شوی مداوم مخزن های آب و سرویس و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاه ها تاکید کرد.

وی یادآور شد: ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و پنج آزمایشگاه شیمیایی در سطح استان، کار سنجش سلامت و کیفیت آب را در تمام شهرها و روستاهای تحت پوشش برعهده دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها