تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 21:13
کد خبر : 68577

مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی

مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی

ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از اتمام مرحله نخست مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی خبر داد. مهوش کمالی با اعلام این خبراظهار کرد: مرحله نخست مرمت کاروانسرای تاریخی ایوانکی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با عنوان مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی انجام شد. رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار با اشاره

مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی

ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از اتمام مرحله نخست مرمت کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی خبر داد.

مهوش کمالی با اعلام این خبراظهار کرد: مرحله نخست مرمت کاروانسرای تاریخی ایوانکی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با عنوان مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه عملیات مرمت این کاروانسرا از سال 97 آغاز شده و بدون توقف و به‌صورت مستمر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال صرف مرمت این کاروانسرا شده است.
او با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی در 20 کیلومتری شهرستان گرمسار و در یک کیلومتری شهر ایوانکی در مسیر تهران به گرمسار واقع شده است.
کمالی گفت: کاروانسرای ایوانکی یکی از کاروانسراهای زیبای چهار ایوانی دوره صفوی در استان است و دارای سردر زیبایی است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ است و دارای دو شاه‌نشین در ضلع شرقی و غربی است.
وی یادآوری کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی دارای 24 حجره و چهار باربند است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها