تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 19:12
کد خبر : 171017

مستقل شدن آزمایش‌های سم شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

مستقل شدن آزمایش‌های سم شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال مستقل شدن در زمینه آزمایش‌های سم شناسی در این استان هستیم. «کامروز امینی » به همراه خانم یاری نسب مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی از ایسنا بازدید کردند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: وی اظهارکرد: امیدواریم که همه شهرستانهای استان که

مستقل شدن آزمایش‌های سم شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال مستقل شدن در زمینه آزمایش‌های سم شناسی در این استان هستیم.

«کامروز امینی » به همراه خانم یاری نسب مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی از ایسنا بازدید کردند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود:

وی اظهارکرد: امیدواریم که همه شهرستانهای استان که حوزه قضایی مستقر است پزشکی قانونی را مستقر و راه اندازی کنیم تا مردم باغ حداقل زمان و هزینه خدمات دریافت کنند که البته شهرستانهای چرام، مارگون و لنده در اولویت کاری ما هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساختمان پزشکی قانونی مرکز استان را پس از ۶ سال پیمانکار نتوانست به اتمام برساند و بصورت پیمانی امانی به استان سپرده شد که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون پزشکی قانونی مرکز استان دراین ساختمان مستقر است و در حال خدمات رسانی به مردم است اما محوطه سازی تکمیل نیست.

امینی تصریح کرد: در زمینه تجهیزات و امکانات و آزمایش‌های آسیب شناسی مستقل شده ایم و دنبال هستیم که در زمینه آزمایش‌های سم شناسی مستقل شویم چراکه  در حال حاضر نمونه های خود را به سایر استانها ارسال می کنیم. در رابطه با نیروی انسانی وضعیت رو به رشدی داشته ایم البته در گذشته همیشه با حداقل نیرو خدمات رسانی می کردیم اما اخیرا ۷ پزشک در سطح استان اضافه کرده ایم.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درصد قابل توجهی از چارت سازمانی پزشکی قانونی استان خالی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص معاینات سرپایی طی ۱۰ ماهه امسال عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۶۵۱ نفر بصورت سرپایی معاینه کرده ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۲۴ درصد کاهش داشته است. قطعا کروناویرسو در برخی حوزه ها تاثیر کاهشی داشته است.

امینی تاکید کرد: طی این مدت ۵۰۱ جسد با علل مختلف در سطح استان بررسی شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۱ درصد کاهش نشان می دهد. آزمایش های مختلف ۱۰۳۳ مورد انجام شده که افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

وی اظهارکرد: ۲۴۱ پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی استان تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قصور پزشکی تصریح کرد: خشی از قصور پزشکی از طریق پزشکی قانونی بررسی می شود که طی ۱۰ ماهه امسال ۵۵ پرونده از طریق مراجع قضایی به ما ارجاع داده شد که ۳۳ نفر پزشک تبرئه و ۲۲ نفرپزشک محکوم شدند.

امینی گفت: از مجموع معاینات انجام طی این مدت ۵۰۶۷ مورد موط به نزاع بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۷ درصدی مواجه بوده ایم. همچنین ۳۴۲۷ مورد مصدوم ناشی از سوانح رانندگی پذیرش داشته ایم که نیسبت به مدت مشابه سال گذشنته ۲۶..۴ درصد کاهش داشت در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۵۲ مورد مصدوم داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۲ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزیاش داشت، از این تعداد ۸۲ مجوز صادر و ۳۰ نفر به دلایل مختلف مجوز دریافت نکرده اند. از مجموع ۸۲ مجوز صادر شده ۴۰ درصد بعلت بیماری زمینه ای جنین بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموع جسدهای معاینه شده در پزشکی قانونی ۱۴۷ مورد مربوط به سوانح رانندگی بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

امینی ادامه داد: طی زمستان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۷ مورد فوت ناشی از گازگرفتگی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: 13 مورد فوت ناشی غرق شدگی در سطح استان داشته ایم که این تعداد  نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشت در حالی که سال قبل ۲۶ مورد فوت ناشی از غرق شدگی داشته ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خبرگزاری ایسنا با حسن نیت و بدور از سیاه نمایی و تخریب کار اصلاع رسانی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهد و در کنار انتقادهای سازنده ای که دارد مشکلات مختلف استان از جمله حوزه پزشکی قانونی استان را انعکاس داده است که مسئولان استانی و کشوری گام‌های جهت رفع آنها برداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها