تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 16:50
کد خبر : 176081

مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات مدنظر قرار گیرد

مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات مدنظر قرار گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آن‌چه که مورد نظر مسئولان برگزارکننده انتخابات است، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات است و اگر انتخابات ناسالم برگزار شود، بسیاری از مسائل زیر سوال می‌روند. اقبال عباسی ۲۹ بهمن‌ماه در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به مسئله انتخابات در سال آینده اشاره و اظهار

مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات مدنظر قرار گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آن‌چه که مورد نظر مسئولان برگزارکننده انتخابات است، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات است و اگر انتخابات ناسالم برگزار شود، بسیاری از مسائل زیر سوال می‌روند.

اقبال عباسی ۲۹ بهمن‌ماه در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به مسئله انتخابات در سال آینده اشاره و اظهار کرد: در این دوره، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز برگزار می‌شود و همین مسئله ممکن است حضور در انتخابات را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه صحبت از انتخابات در جلسات متعدد می‌تواند باعث حل مشکلات در این حوزه شود، افزود: آن‌چه که مورد نظر مسئولان برگزارکننده انتخابات است، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات است و اگر انتخابات ناسالم برگزار شود، بسیاری از مسائل زیر سوال می‌روند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اشرافیت کامل بر قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را تامین‌کننده سه ویژگی مذکور عنوان و اضافه کرد: باید ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران انتخابات داشته باشیم، چرا که می‌توان اشکالات را از نظر این افراد بررسی کرد.

عباسی تاکید کرد: از امروز باید به مجریان و نظارت‌کنندگان بر انتخابات تذکر داد، افرادی که احتمال ضعف در انتخابات داشته را به‌کار نگرفت و رسانه‌ها به افرادی که آگاهانه و ناآگاهانه مرتکب تخلف می‌شوند، هشدار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت دارند در فرآیند انتخابات به‌کار گرفته شوند، چرا که بسیاری از مشکلات در انتخاب اعضای شعب و عوامل اجرایی صورت گرفته، بنابراین باید در انتخاب عوامل اعم از اجرا و نظارت دقت کرد.

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به‌کار بردن برخی از اصطلاحات بار حقوقی دارد، اظهار کرد: نمونه این مورد را در انتخابات سال ۸۸ به‌خاطر داریم که توهم تقلب را در اذهان ایجاد کرد.

وی افزود: به‌جای استفاده از کلماتی با بار حقوقی سنگین، صیانت از انتخابات و مشارکت مردم بر مبنای فرهنگ مردم‌سالاری دینی تاکید شود که نمونه این مشارکت بالا در استان را می‌توان در شهرستان لردگان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها