مطالبهگریهای دانشجویان باید براساس رویکردهای جایگزین محور باشد
ایسنا/کردستان دکتری محیط زیست و مشاور باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی گفت: مطالبهگری دانشجویان باید براساس رویکردهای جایگزین محور باشد به این معنی که زمانی که از سازمانی مطالبهگری میکنند در کنار آن باید به راهحلهای موجود نیز بپردازند.
صیاد شیخی امروز(10اسفند) در وبینار تخصصی مشاغل سبز با محوریت مدیریت پسماند که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تشکلهای دانشجویی و دانشجویان میتوانند در حوزههای مدیریت پسماند و دیگر موارد وارد شوند و اولین بحث مطالبهگری است در واقع تشکلهای دانشجویی باید مطالبهگریهای صحیحی را از دستگاههای متولی داشته باشند.
وی عنوان کرد: مطالبهگری که دانشجویان انجام میدهند باید براساس رویکردهای جایگزین محور باشد به این معنی که زمانی که از سازمانی مطالبه گری میکنند در کنار آن باید به راهحلهای موجود بپردازند زیرا مطالبهگری با رویکرد صرفا انتقادی روش کارسازی نیست و متاسفانه در کشور ما به جای فکر کردن به راه حل فقط به دنبال آن هستیم که مطالبه را صرفا به منظور انتقاد پیش ببریم که این سبب میشود تشکل دانشجویی به عنوان یک تشکل که احساساتی تصمیم میگیرد و مشکلات و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور را درک نمیکند شناخته و سبب از بین رفتن حلقه اتصال تشکل با سایر سازمانها خواهد شد.
شیخی ادامه داد: تشکلهایی دانشجویی هستند که قادر به برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه و سازمانهای مختلف خواهد شد و متاسفانه در بحث ارتباط دانشگاه با جامعه هنوز کار مهمی صورت نگرفته است.
وی اذعان کرد: بنابراین یافتههای علمی تولید شده و دسترسی به تکنولوژیهای روز دنیا براساس ارتباطات اساتید دانشگاه و دانشجویان سبب خواهد شد تا تشکل های دانشجویی حلقه اتصالی را ایجاد کنند و مشکلات را بهتر و به روزتر و بر اساس تکنولوژی هایی که وجود دارد حل کنند.
شیخی اظهار کرد: تشکلهای دانشجویی به دلیل دسترسی به منابع علمی این قابلیت را دارند که آموزشهایی را مبتنی بر روشهای به روز شده ارائه دهند.
وی بیان کرد: در جامعه هم پذیرش آموزش و ترویج نیز از سوی قشر دانشجو و تشکلهای دانشجویی پذیرفته شده است چرا که جامعه و دانشجو قشری آگاه و آشنا با مسائل و مشکلات جامعه است و به همین منظور تشکلهای دانشجویی بهترین راه برای برقراری ارتباط موثر با جامعه است که متاسفانه امروزه آنچنان که شاید و باید اعتمادی بین جامعه و سازمانها وجود ندارد که بتوانیم به صورت بهینه از آن استفاده کنیم.
شیخی یکی از مشکلات موجود برسر راه کسب و کارها را عدم شناخت موضوع دانست و افزود: تا شناخت کاملی از موضوع و ذینفعان و تجربیات و موفقیتهای علمی در این زمینه وجود نداشته باشد قطعا ورود به آن موضوع سبب شکست خواهدشد، گرچه امروزه فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام قابلیت تبلیغات و بازاریابی و اطلاع رسانی را دارند اما شناخت کافی را به شما نمیدهد.
وی با اشاره به اهمیت اخبار و اطلاعات منتشر شده پیرامون موضوع خاطرنشان کرد: باید اخبار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمانها را پیگیری کرد، زیرا بسیاری از نکات و اطلاعات در آن اخبار منتشر میشود که در حوزه کاری شما بسیار مفید خواهد بود.
شیخی در پایان یاداور شد: تخصص گرایی و فعالیت در حوزهای که در آن تخصص دارید و همچنین ارتباط با ارگانها سبب موفقیت شما در کسب و کارهایتان خواهد شد.
انتهای پیام
منبع:ایسنا