تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اکتبر 2021 - 17:27
کد خبر : 15563

موسوی: فارس بر اطاله دادرسی غلبه کرده است

موسوی: فارس بر اطاله دادرسی غلبه کرده است

ایسنا/فارس طی مراسمی، با حضور مسئولان ارشد دستگاه قضایی کشور و فارس، ضمن تکریم از ربیع‌الله قربانی؛ رئیس سابقه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس تکریم و حسن زارع به عنوان رئیس جدید این تشکیلات، معرفی شد. رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان

موسوی: فارس بر اطاله دادرسی غلبه کرده است

ایسنا/فارس طی مراسمی، با حضور مسئولان ارشد دستگاه قضایی کشور و فارس، ضمن تکریم از ربیع‌الله قربانی؛ رئیس سابقه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس تکریم و حسن زارع به عنوان رئیس جدید این تشکیلات، معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس که با حضور قائم مقام مرکز حاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگراز شد، فارس را دارای بیشترین تعداد حوزه‌های قضایی در کشور معرفی و اضافه کرد: با وجود گستره وسیع جغرافیایی، با تلاش و همت قضات و کارکنان مجموعه و به اذعان گزارشات معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری فارس در اغلب شاخص های قضایی و اداری در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه فارس در سایه همین تلاش‌ها بر اطاله دادرسی غلبه کرده است، گفت: دادگاه تجدید نظر استان فارس در این خصوص یکی از بهترین عملکرد ها را در کشور به خو اختصت داده است به نحوی که موجودی پرونده های این مرجع قضایی امروز تنها ۷۰۰ فقره است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین  وجود تنها ۲۳۰ پرونده در محاکم کیفری ۲ شیراز برای شهری با جمعیت ۲ میلیون نفری را ناشی از همت قضات و تلاش شبانه روزی آنان ارزیابی و خاطرنشان کرد: اوقات رسیدگی در این مجموعه بین ۲۰ تا ۲۲ روز است.

او همچنین به برتری هفت ساله شوراهای حل اختلاف استان در زمینه صلح و سازش پرونده های قتل و رفع تصرفات ۲ هزار هکتاری طی سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در زمینه تحقق شعار سال نیز دادگستری فارس سال گذشته مشکلات ۱۷۳ کارخانه و واحد تولیدی و اقتصادی را پیگیری کرده که علاوه بر بازگشت تعدادی از این واحدها به چرخه تولید، از تعطیلی برخی واحدها جلوگیری و برای برخی زمینه توسعه و افزایش اشتغال فراهم شده است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت و حساسیت جایگاه حفاظت و اطلاعات اشاره و ضمن قدردانی از تلاش‌های قاضی قربانی در دوران تصدی این مسئولیت، اضافه کرد: خدمات ایشان در زمینه پیشگیری از بروز فساد ستودنی بوده و بی تردید مدیریت جدید این مجموعه نیز با محور قرار دادن امر پیشگیری زمینه صیانت بهتر از حریم دستگاه قضایی در استان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها