موفقیت محققان کشور در زمینه تولید فنرهای خودرو با طول عمر بالا
یکی از شرکتهای دانشبنیان موفق به تولید بیش از ۱۳ هزار نوع فنرلول برای کاربرد در خودرو با طول عمر بالا و مقاومت زیاد شد. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی یکی از شرکتهای تولید کننده صنعتی فنرلول تولید فنرهایی همچون فنرهای فشاری، کششی، مارپیچ، دیسکی، بشقابی و دیافراگمی و فرمدار قابل
یکی از شرکتهای دانشبنیان موفق به تولید بیش از ۱۳ هزار نوع فنرلول برای کاربرد در خودرو با طول عمر بالا و مقاومت زیاد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی یکی از شرکتهای تولید کننده صنعتی فنرلول تولید فنرهایی همچون فنرهای فشاری، کششی، مارپیچ، دیسکی، بشقابی و دیافراگمی و فرمدار قابل استفاده در سیستم تعلیق، سوپاپ مورد استفاده در سیستم احتراق داخلی و فنرهای کلاچ کرده است.
همن جعفری مدیرعامل این شرکت دانشبنیان با بیان اینکه طول عمر بالا و مقاومت زیاد فنرلول سبب شده است تا این فنرها نسبت به فنرهای تخت مناسبتر شوند، افزود: این نوع فنرها به هیچ عنوان نیاز به تنظیمات پیچیده و خاص ندارند و به ندرت خراب و فرسوده میشوند. فنر لول یک قطعه فلزی است و کار اصلی آن، ارتعاش برای دفع و جذب ضربههای دریافتی است. فنرها یکی از قطعات مهم خودرو هستند که نقشی کلیدی در تعادل و حرکت ثابت خودرو دارند.
وی ادامه داد: فنر لول خودرو از یک میله فولادی ساخته می شود که به صورت حلقه های متناوب پیچیده شده است. قدرت و مقاوت این فنر به تعداد حلقه ها، ارتفاع آنها و قطر میله فولادی بستگی دارد. به طور کلی هرچه قطر میله فنر بیشتر باشد قدرت آن نیز افزایش می یابد. از سوی دیگر افزایش طول و تعداد حلقه های فنر موجب انعطاف پذیری بیشتر آن خواهد شد.
این فعال فناور همچنین بیان کرد: این فنرها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، ریلی، نظامی، پزشکی، برق، وکشاورزی از جمله صنایع وابسته به محصولات این واحد به شمار میروند. تولید سالانه ۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع فنردارای قابلیت صادراتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار دستاورد فناورانه شرکت است.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0