تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 18:38
کد خبر : 183601

نباید در مناطق مرزی مشکل اشتغال و اقتصاد داشته باشیم

نباید در مناطق مرزی مشکل اشتغال و اقتصاد داشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه شهرهای مرزی در تمام دنیا جزء ثروتمتدترین شهرها محسوب می‌شوند، ما در مناطق مرزی نباید مشکلاتی مانند اشتغال و اقتصاد مردم را داشته باشیم. به گزارش ایسنا محسن رضایی در مراسمی که با عنوان یادواره شهدای شهرستان تایباد امروز ۲۵ بهمن ماه در دانشگاه پیام نور برگزار

نباید در مناطق مرزی مشکل اشتغال و اقتصاد داشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه شهرهای مرزی در تمام دنیا جزء ثروتمتدترین شهرها محسوب می‌شوند، ما در مناطق مرزی نباید مشکلاتی مانند اشتغال و اقتصاد مردم را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا محسن رضایی در مراسمی که با عنوان یادواره شهدای شهرستان تایباد امروز ۲۵ بهمن ماه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، بیان کرد: شهرهای مرزی مورد توجه قرار نگرفته‌اند؛ این مناطق از لحاظ اقتصادی محروم واقع شده‌اند از این رو توجه به شهرهای مرزی باید به عنوان یک مساله مهم در دستور کار ۱۰ ساله و در برنامه دولت قرار گیرد.

وی در ادامه به اتحاد و انسجام مردم تشیع و تسنن این خطه مرزی اشاره کرد و افزود: شهدای اهل سنت و تشیع تایباد نشان دهنده قدرت اتحاد هستند که مسلمانان برای حفظ این نظام با هر مذهب و دینی جان خود را تقدیم کرده‌اند. وظیفه اصلی ما برای حفظ و بقای نظام ادامه دادن مسیر شهداست.

رضایی بیان کرد: امروز دیگر، روز تقسیم غنائم نیست بلکه فرصت ایثار و تلاش است و این آرمان با رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی محقق می‌شود، امروز روز سکوت کردن و مسامحه با دشمن نیست، باید اقتصاد و فرهنگ را درست کرد، در واقع باید آن‌ها را کامل کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: همه مردم ما مثل هم هستند، تشیع و تسنن با هم برابرند، نباید بین مردم تبعیض وجود داشته باشد. باید بازنگری اساسی در سیاست‌ها صورت بگیرد. همچنین نیاز است دولتمردان و مجلسی ها پاسخگوی مردم باشند در واقع ما نیازمند یک تحول عظیم در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد: صرفه‌جویی و بهره‌وری از منابع آبی باید مدنظر باشد و دولتمردان ما باید با همتایان افغانستانی در مورد این منابع آبی به تعامل برسند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد گفت: علم و دانش و اقتدار فرهنگی، اقتدار دفاعی و اقتدار اقتصادی سه قدرت اساسی هستند که اگر در جامعه نهادینه شوند تمام موانع از بین خواهد رفت.

مولوی غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد نیز عنوان کرد: دشمنان نتوانستند در این ۴۲ سال به اهداف شوم خود دست یابند، این فهمیدگی و بصیرت مردم ایران را نیز می رساند که به دشمن چنین اجازه‌ای ندادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها