اخبار 34

نصب سامانه توزیع کالاهای اساسی با چه بهایی؟

نصب سامانه توزیع کالاهای اساسی با چه بهایی؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری اخیرا سامانه‌ای برای رصد توزیع کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری طراحی شده است، اصنافی که متقاضی توزیع کالاهای اساسی از جمله شکر، روغن، برنج و … باشند باید این سامانه را بر روی سیستم کامپیوتری واحد صنفی خود نصب کنند تا از این طرح ورود و خروج کالا به واحد رصد شود.

به گزارش ایسنا، تعدادی از اصناف طی تماسی با خبرگزاریدانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کردند که فرد مراجعه‌کننده برای این نرم‌افزار توزیع کالاهای اساسی به واحدهای صنفی درخواست هزینه بالایی برای انجام این کار دارد و این مسئله گلایه‌مندی این قشر را ایجاد کرده است.

دریافت هزینه ۵۰۰ هزارتومانی برای نصب سامانه معقول نیست

غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه توزیع کالاهای اساسی بنا بر سفارش اتحادیه تعاون روستایی استان و فرمانداری شهرکرد تهیه شده است، اظهار کرد: دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار تومانی برای راه‌اندازی و نصب این سامانه مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: دریافت هزینه برای نصب یک نرم‌افزار باید طبق استاندار معمول باشد و این هزینه به‌هیچ عنوان معقول نیست.

قائدامینی با اشاره به اینکه اصناف می‌توانند برای نصب سامانه توزیع کالاهای اساسی بر روی سیستم کامپیوتری خود به اتحادیه تعاون روستایی مراجعه کنند، توضیح داد: این کار با کمترین هزینه برای آن‌ها انجام می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری  تاکید کرد: صنوف از پرداخت پول نقد به اشخاص برای نصب سامانه توزیع کالاهای اساسی خودداری کنند، این هزینه به حساب شخص واریز شود تا بتوان در صورت دریافت هزینه مازاد این مسئله را پیگیری کرد، همچنین بابت انجام هر خدماتی باید فاکتور رسمی ارائه شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر افراد برای نصب سامانه توزیع کالاهای اساسی هزینه بالایی را به شخص پرداخت کرده‌اند، این موضوع با طرح شکایت قابل پیگیری است، افراد برای پیگیری به واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *