تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 16:19
کد خبر : 164569

نه به خرید و فروش حیات وحش در استان یزد

نه به خرید و فروش حیات وحش در استان یزد

ایسنا/یزد معاون فنی حفاظت محیط زیست یزد از ممنوعیت خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خبر داد. «اعظم حبیبی پور» در این خصوص تصریح کرد: در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات وحشی همچون انواع سمندرها به ویژه سمندر لرستانی، انواع لاک پشت ها، انواع

نه به خرید و فروش حیات وحش در استان یزد

ایسنا/یزد معاون فنی حفاظت محیط زیست یزد از ممنوعیت خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.

«اعظم حبیبی پور» در این خصوص تصریح کرد: در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات وحشی همچون انواع سمندرها به ویژه سمندر لرستانی، انواع لاک پشت ها، انواع مارها و آگاماها، آفتاب پرست و سایر خزندگان، گیاهان آبزی مانند سنبل آبی و غیره رونق پیدا می‌کند.

وی گفت: اما شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و متخلفان مشمول پرداخت جزای نقدی و حبس خواهند شد.

معاون اداره کل محیط زیست استان افزود: گشت‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست برای کنترل بیشتر در این زمینه فعال شده و برخورد با متخلفان به صورت جدی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، حبیبی‌پور اظهار کرد: مردم طبیعت‌دوست استان یزد می‌توانند در صورت برخورد با فروش گونه ها جانوری وحشی مراتب را با شماره تلفن ۳۸۲۵۳۳۰۳ به اداره کل حفاظت محیط زیست یزد اطلاع دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها